27 Haziran 2022 Pazartesi

Susamlı Tahinli Kurabiye 🍪

 Tahinli kurabiyeleri ağızda dağıldıkları için ben çok seviyorum 🤤 hemde fazla malzeme gerektirmeyen yormayan kurabiyelerden oluyo kendisi 👌🏻 her halini denemiştim bu defada susamla denedim yani tahinin her hali içinde 😅 lezzet bombası 🤤 siz beğenip kaydetmeyi unutmayın 🧡


Susamlı Tahinli Kurabiye 🍪


Malzemeler;

-1 su bardağı tahin

-1 su bardağı sıvıyağ 

-1 su bardağı pudra şekeri 

-1 çay bardağı kavrulmuş susam 

-1 paket kabartma tozu 

-aldığı kadar un (3-3.5 su bardağı kadar)


Hazırlanışı; eğer kavrulmuş susamınız yoksa yağsız yapışmaz tavada kavurabilirsiniz benimkiler kavrulmuştu bu işlemi yapmadım. Un hariç tüm malzemeleri bir kaba alıp karıştırım kontrollü olarak un ekledim ele yapışmayan bir kıvam alınca unu kestim çünkü zaten dağılmaya meyilli bir hamur kendisi 😅 şekil verip fırın tepsisine aldım.ve 170 derecelik fırında altları hafif pembelesene kadar pişirdim. 







Dip not: şekili dondurma kaşığı ilede verebilirsiniz benim o an aklıma gelmedi 🤐😆

Bu arada benim tahinimde çifte kavrulmuştu o yüzden kurabiyemin rengi koyu oldu pişerken koyulaşmadı vs diuede telaşlanmayın yani 😅

1 yorum: