24 Mart 2021 Çarşamba

Limonlu Haşhaşlı Kek 🍋🥧

 Kekin tarifini soranlar olmuştu hazır ömer uyumuş ve bende unutmamışken paylaşayım ☺ siz begenip kaydetmeyi unutmayın 😉💛✅👇🏻


Limonlu Haşhaşlı Kek 🍋🥧


Malzemeler;

-3 adet yumurta 

-1 su bardağı toz şeker 

-yarım su bardağı sıvıyağ

-yarım su bardağı su 

-1 yemek kaşığı yoğurt

-1 paket kabartma tozu 

-1 paket vanilya 

-1 limonun hem suyu hem kabuğunun rendesi

-2 yemek kaşığı mavi haşhaş (hic olmasada olur) 

-2.5 su bardağı un 


Hazırlanışı; her kekte oldugy gibi önce yumurta ve şekeri köpük köpük olana kadar çırpıp  sıvı malzemeleri ekleyip bi tur daha çıprıyoruz sonra toz malzemeleri ekleyip kek kıvamını aldırıp limon kabuğu ve haşhaşıda ekleyip yağlanmış kalıba döküp 180 derecelik fırında pişiriyoruz. 🥧🍋🥧🍋🥧





Dip not: haşhaş illaki olacak diye bir kaide yok ben kekin içindeki kıtır kıtır halini sevdiğim icim ekledim sonra "vay efendim evde haşhaş yok yok öle yok böle" demeyin mutfak bu hiç bişi kanun değil 😉😉😉😉


2 yorum:

  1. limonlu keki çok severim. ama haşhaş koymak hiç aklıma gelmemişti. çok nefis olmuştur kesin :)
    tarif için çok teşekkürler meltem hanım.
    blogunuzu takip etmek isterim ama ABONE OL kısmını göremedim. rica etsem ekler misiniz.

    YanıtlaSil
  2. Portakallı yaptım .teşekkürler

    YanıtlaSil