14 Haziran 2022 Salı

Çilekli Kek 🥧🍓

 Yaz meyveleriyle kek yapmayı seviyorum ama ilk kez tereyağlı olarak denedim ve efsane oldu 🤤 görüntü pek iştah açmasada tadı müthişti 🤤 dün pişti ve dün bitti 😅 tarifi aşağıya bırakıyorum beğenip kaydetmeyi ihmal etmeyin 🥰🥧🍓🥧🍓🥧🍓🥧🍓


Çilekli Kek 🥧🍓


Malzemeler;

-3 yumurta 

-1 su bardağı toz şeker

-125 gram tereyağı 

-1 su bardağı süt

-1 çay bardağı nişasta 

-1 paket vanilya 

-1 paket kabartma tozu

-1.5 su bardağı un 

-çilek


Hazırlanışı; yumurta ve şekeri köpük köpük olana kadar çırpıyoruz, tereyağ ve sütü ekleyip birbirine yediriyoruz, un kabartma tozu vanilya ve nişastayıda ekleyip pürüzsüz bi kıvam alana kadar çırpıp herhangi bir kalıp tepsi vs döküyoruz hamuru ve dilimlediğimiz çilekleri istediğimiz şekilde dizip 170 derecelik fırında pişiriyoruz. 




Not: bana göre kekin un miktarı az hafif bir hamur oluyor ve çilekler bu yüzden aşağı çöküyor he bu bir sorun değil ama ben çilekler üstten görünsün isterdim ☺️ o yüzden bir dahako sefere bi tık yoğun bir hamur yapıcam unu çoğaltıp 💁🏻‍♀️ ve istediğiniz tüm meyvelerle yapabilirsiniz bu keki her hali efsane olur 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder