6 Haziran 2022 Pazartesi

Yaz Pastası 🍰

 Uzun zaman olmuş tarif vermeyeli ☺ tam bir yaz tatlısı soğuk soğuk ferah ferah çok aevilir bence 🤤 tarifi aşağıya bırakiyorum hemen 😍 begenip kaydetmeyi unutmayın ❣💜😉


Yaz pastası


Malzemeler;

-1 paket büyük boy bebe bisküvisi

-1 kase ıslatmak için süt

-istediğiniz meyveler (ben çilek ve muz kullandım her meyve olabilir yada hicte olmayabilir)

Muhallbisi için;

-1 lt süt

-1 su bardağı süt

-3.5 çorba kaşığı un

-3.5 çorba kaşığı nişasta 

-1 paket vanilya 

-1 dolu yemek kaşığı tereyağ veya margarin

-1 paket krema veya 1 paket toz halde krem şanti

Ganaj için;

-1 paket krema 

-100 gram çikolata 


Hazırlanışı; öncelikle kremayı hazırlıyoruz bunun içinde süt, şeker, un ve nişastayı bir tencereye alıp iyice çırpıp pişiriyoruz. Piştikten sonra vanilya ve yağı ekleyip yine iyice çırpıp soğumaya bırakıyoruz. Soguduktan sonra muhallebi krema yada krem şanti ekleyip (hangisini tercih ederseniz ben şanti kullandım) mikser ile iyicr birbirine yedirip çırpıyoruz. Bir borcamın tabanına bisküvileri dizip kaşık ile hafif süt döküp bisküvileri ıslatıyoruz. Sonra muhallebinin yarını üzerlerine döküp güzelce yayıyoruz. Dilediğimiz meyveleride ekleyip yine bir sıra bisküvi dizip yine ıslıyoruz ve kalan muhallebiyide döküp üzerini düzlüyoruz. Ganaj yapmak içind ekremayı kaynama noktasına kadar ısıtıp ocaktan alıyoruz içerisine çikolata ekleyerek sürekli karıştırarak çikolataları eritiyoruz ve pürüzsüz bi kıvam alıncada muhallebinin üzerine döküyoruz. Dolapta 4 saat dinlentikten sonra dilediginiz gibi servis yapabilirsiniz. 









Dip not; bence meyve sosuyla daha muhtesem bir pasta olacaktır bu benim cileklerim çok iç açıcı olmadığından üzerine ganaj yaptım ama herhangi bir meyveylede sos yapabilirsiniz ganaj yerine ve bence o zaman tam bir yaz pastası olur 👌🏻👌🏻👌🏻

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder