3 Temmuz 2022 Pazar

Simit Kurabiye 🥨

 Tuzlu kurabiye yemeyide hazırlamayıda cok severim 🤤 ama ağızda dağılacak kıyır kıyır olacak ve çabuk bayatlamayacak 🥨 öle olunca tadından yenmez bu meret 🤤 2 farklı kurabiye gibi görünsede aynı hamur sadece hamurun yarısında minik yuvarlamaktan sıkılık büyüklerini yaptım 😅 ama ikiside bambaşka tatta şahane kurabiyeler oldular 👌🏻 tarifi aşağıya bırakıyorum beğenip kaydetmeyi unutmayın 🤎


Simit Kurabiye 🥨


Malzemeler;

-250 gram margarin veya tereyağ

-1 su bardağı sıvıyağ 

-1 adet yumurta 

-yarım su bardağı pudra şekeri

-2 çay kaşığı tuz

-1 paket kabartma tozu 

-aldığı kadar un 


Üzeri için ;

-1 tatlı kaşığı pekmez 

-yarım çay bardağı su

-kavrulmuş susam


Hazırlanışı; un hariç diğer malzemeleri bir kaba alıp güzelce karıştırıp birbirine yediriyoruz (mikserledr çırpabilirsiniz ben o an üşendim elimde karıştırdım) kontrollü şekilde un ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Pekmez ve suyu birbirine karıştırıp pekmezin erimesini sağlıyoruz. Hamurdan minik parcalar koparıp önce pekmezli suya sonra susama buluyoruz. 170 derecelik fırında  altları kızarana kadar pişiriyoruz.









Dip not: ben hamurun yarısını yumurta beyazı sürüp cekirdek içine buladım hem farklı hem bir lezzet hemde görüntü verdi illa yapmak zorunda değilsiniz 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder