13 Temmuz 2022 Çarşamba

Tart Kek 🍰

 Hem kek hem soğuk tatlı hemde meyve ile çılgınca süslemeli bi tarifler geldim 😍 aynı zamandada pratikliğiyle acil misafire dahi çabucak hazırlanacak bir ikram kendileri ☺️ ben tarifi aşağıya bırakıyorum beğenip kaydetmeyi ihmal etmeyin ☺️❤ 


Tart Kek 🍰


Malzemeler;

-2 adet yumurta 

-1 su bardağı toz şeker 

-yarım su bardağı süt

-yarım su bardağı sıvıyağ 

-1 tepeleme su bardağı un 

-1 paket vanilya 

-1 paket kabartma tozu 

-3 yemek kaşığı kakao 


Muhalllebisi için;

-2.5 su bardağı süt 

-1 yarım su bardağı toz şeker 

-1 yumurta 

-2 yemek kaşığı un 

-1 yemek kaşığı nişasta 

-1 paket vanilya 

-beyaz çikolata (illada olmasına gerek yok ben evde vardı kullandım 😉)


Hazırlanışı; ilk olarak keki hazırlıyoruz her kekte olduğu sırayı uygulayıp ortası yüksek olan tart kalıbına döküp 170 derecelik fırında pişiriyoruz. 

Kek pişerkende muhallbisini hazırlıyoruz çikolata hariç tüm malezemeyi karıştırıp göz göz olana kadar pişiriyoruz pişince içerisine beyaz çikolata ekleyip karıştırıyoruz ve pişen kekin ortasına döküyoruz. 1-2 saat dinlendikten sonra servise hazır 🍰









Dip not: isterseniz çok az süt ile keki ıslatabilirsiniz ama zaten taze piştiği için buna ihtiyaç kalmıyor, ben üzerine kakao serptim ömer yer diye beyaz bişi görünce yemiyor 😅 serpmesenizde olur direk meyveylede süsleyebilirsiniz yada çok az meyve sosu yapıp dökebilirsiniz veyahut çok az çikolata sosuda uygulayabilirsiniz yani her zaman olduğu gibi hayal gücünüze bağlı 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder