15 Nisan 2020 Çarşamba

Focaccia (İtalyan Ekmeği)


    Uzun zamandır denemek istiyodum dün nasip oldu 🤗 ve bayıldık tadına 👌🏻 gercekten şahane bu italyanlar ağızlarının tadını biliyorlar 😍😋 ben tarifi aşağıya bırakıyorun focaccianın 👌🏻😋👇🏻
.
.
Focaccia (italyan ekmeği)
.
.
Malzemeler;
- 1 su bardağı ılık su .
- yarım çay bardağı sıvıyağ (ben zeytinyağı kullandım)
- 2 tatlı kaşıgı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz .
- 1 paket instant maya (ben yarım paket yaş maya kullandım)
- 3 su bardağı un (az gelirse ekleyebilirsiniz) .
Üzeri için;
- 2 diş sarımsak .
- 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
- çeri domates .
- siyah zeytin .
- biberiye (yada kuru kekik) .
.
Hazırlanışı; hamur için gerekli malzemelerle yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Instant maya ise beklemeye gerek yok yaş maya ise biraz mayalanmaya bırakın.
Fırın kabını yağlayıp hazırladığımız hamuru ellerimizle fırın kabına yayıyoruz, sarımsağı ezip zeytinyağı ile karıştırıp hamurun üzerine sürüyoruz ve parmaklarımızla her yanını bastırıyoruz, domates ve zeytinleri dizi biberiye serpip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında alt ve üstü kızarana kadar pişiriyoruz. 👌🏻🤗🍅🍞🥖
.
.
Dip not; ben yaş maya ile akşamdan yoğurup buzdolabına kaldırdım sabah direk çıkarıp hazırlayıp pişirdim. Benim fırın kabim biraz büyük geldi borcam boyutundaki bi kaba yada borcama tam denk gelir hamur 😉







1 yorum: