22 Eylül 2014 Pazartesi

Kabak Tatlısı


              Kabak tatlısını sevmeyen yoktur herhalde e artık mevsimi de geldi çarşıda pazarda marketlerde her yer de bol bol görüyoruz kabakları gerçi ben annemin bahçesinden toplayıp geliyorum oda ayrı dava ya neyse :) işte benim kabak tatlısı tarifim;

Malzemeler

  • 1 kg kabak (bal kabağı yada ak kabak denilen beyaz kabak ikisi de olabilir)
  • 2,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
Hazırlanışı 

            Kabağımızın kabuklarını soyup istediğimiz büyüklükte bölüyoruz yıkayıp süzdürüp bir tencere içerisine alıyoruz ve üzerine şekerimizin hepsini döküyoruz isteğe göre şeker azalabilir yada artabilir bu tamamen sizin damak tadınıza kalmış. Şekerlediğimiz kabakları en az 4 saat bekletip şekeri emip suyunu salmasını sağlıyoruz ve bu süre sonunda eğer çok su salmamışsa 1 su bardağı su ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz kaynamaya başladıktan sonra tenceremizin kapağını tamamen kapalı tutmuyoruz çünkü bol bol taşacaktır kapalıyken. Ve kabak kaynarken ara ara suyunu kontrol ediyoruz eğer suyu bitmiş fakat kabağımız pişmemişse biraz daha su ekliyoruz. Ben genelde pişip pişmediğini bir kabağın ucundan azıcık koparıp tadarak anlıyorum piştiğinde altını kapatıp soğumaya bırakıyorum ve istediğim zamanda üzerine ister çekilmiş fındık ister ceviz serpip yada tamamen sade bırakıp servis ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder