14 Haziran 2017 Çarşamba

Meyve Soslu Bebe Bisküvili Kuplar



                     Merhabalarrr hayırlı ramazanlarr. Uzun yaz günlerinde oruç tutmak ne kadar zor olsada Rabbim kolaylığını veriyor bi şekilde. Eh günler uzun olup birde oruçlu olunca insanın canı iftara neler neler çekiyor saymakla bitmez :)) ama sanırım en çokta tatlı çekiyor canımız yada benim öyle :) şerbetli ve ağır tatlılardan ziyade benim canım sütlü ve hafif tatlılar istiyor hep ki zaten genel olarakta sütlü tatlı aşığıyımdır. Şimdi size öyle bir tarif vereceğim ki müptelası olucaksınız. En azından bi olduk :) Hem şuan tam mevsimiyken her meyveyle sos yapabilir hemde çikolata seviyorum derseniz çikolatalı sos ile servis edebilirsiniz yani her türlüsünü denedim her türlüsü muhteşemmm :) hadi geçelim tarife ;

Malzemeler;

  • 3 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı dolusu un 
  • 1 çorba kaşığı dolusu nişasta
  • 1,5 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 25 gram margarin 
  • bebe bisküvisi
Meyve sosu için;
  • 1 küçük kase vişne (çekirdekleri çıkarılmış)
  • 1 su bardağı su 
  • 1 çay bardağı toz şeker 
  • 1 çorba kaşığı dolusu nişasta 
Hazırlanışı 

                  İlk olarak muhallebimizi hazırlıyoruz bunun içinde margarin hariç muhallebi malzemelerini bir tencereye alıp güzelce karıştırıyoruz.Ocağa alıp göz göz olup kaynayana kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra ocaktan alıp margarini ekleyip iyice çırpıyoruz. Kup yada bardak veya kaselerin içerisine 2 tane bisküviyi kırıp koyuyoruz üzerlerine birer kepçe muhallebi koyup 2 tane bisküvi daha kırıp tekrar 1 kepçe muhallebi koyup kapatıyoruz. Muhallebiler bir kenarda soğurken meyve sosumuzu hazırlamak için tüm malzemeleri tencere içerisine alıp güzelce karıştırıp kaynayıp kıvam alana kadar pişiriyoruz. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra muhallebilerin üzerine pay edip soğuyunca buzdolabına kaldırıyoruz ve 3-4 saat dinlendinten sonra servise hazır. 



                                Bunlarda böğürtlen sosuyla olanlar :) aynı sos tarifine aynı ölçülere sadece böğürtlen ile yapılmışı :)

7 Mayıs 2017 Pazar

Suyun En Sağlıklı Hali

Sıcak havaların gelmesiyle birlikte buzdolabına sürekli su koymaktan bıktınız mı? Suyu sağlıklı ve pratik bir şekilde tüketmek mi istiyorsunuz? O zaman size güzel bir haberim var:, tüm bunları ve daha fazlasını sunuyor. Şirket içinde kullanmak için uzun zamandır kullanışlı (ve sağlıklı) bir Su Pınarı arıyorduk, kararımızı USP 20’den yana kullandık.

Açıkçası bundaki en büyük etkenlerden biri, su pınarının toplam 3 adet musluğa sahip olmasıydı. Muhakkak denk gelmişsinizdir, diğer su sebillerinde biraz soğuk, biraz da sıcak su musluğundan doldurur, “ılık” su elde etmeye çalışırsınız. USP 20’de böyle bir sıkıntı yaşamanıza gerek yok, üçüncü musluk damacanadaki suyu doğrudan (ısıtma/soğutma yapmadan) veriyor ve bu sayede hiç zaman kaybetmiyorsunuz. Aynı şekilde, havaların ılıman olduğu dönemlerde sebili ısıtma ve soğutma özelliklerini tamamen devreden çıkararak da kullanabilir, enerji tasarrufu yapabilirsiniz.
Üç musluğa sahip olması önemli bir avantaj olsa da,  satın alma kararı vermemizdeki tek etken de değildi. USP 20 çok pratik bir model, alt kısmında kapalı bir muhafaza bulunuyor. Bu muhafazaya bir adet damacana koyabilir, damacana değişimi için beklemekten kurtulabilirsiniz. Su tankları paslanmaz çelikten imal edilmiş ve yeni su sebili mevzuatına da uygun. Yani sağlıksız parçalar içermiyor. Saatte 5 litre soğuk, 2 litre sıcak su kapasitesi sunuyor. Suyu 5 derece kadar soğutup, 85 dereceye kadar da ısıtabiliyor. Tasarımı ise sade, kullanışlı ve dayanıklı: Uzun süre boyunca kullanabileceğiniz daha bakar bakmaz anlaşılıyor. https://satis.ugur.com.tr/item/usp-20-d/100017 adresinden 12 taksit fırsatıyla sipariş verebilir, suyu sağlıklı ve pratik bir şekilde tüketmeye siz de başlayabilirsiniz!

Bir boomads advertorial içeriğidir.

17 Nisan 2017 Pazartesi

Portakal Soslu Pasta



                     Bugün sizlere yine tarifi çokça sorulan bir tatlım ile tanıştıracağım. Biz çok sevdik bu tatlıyı hatta öyle ki 1 hafta içerisinde 2 kez yaptık ve bir dilim dahi kalmadan tükettik :) Özellikle yaz ayları için ferah ferah bir tat vericek tatlı bu. Hem kekinin lezzeti hem muhallebisi hemde yazın istediğiniz meyve ile uygulayabileceğiniz muhteşem meyve sosu ile hem çay sofralarını hemde kahve saatlerinizde göz dolduracak bir tarif. yiyen herkes bayılacak buna garanti veriyorum :) ayrıca kalabalık misafir grupları içinde biçilmiş kaftan. Hadi çok uzatmayıp tarife geçeyim.

Malzemeler

  • 5 adet yumurta 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1.5 su bardağı un 
Muhallebisi İçin
  • 1 litre süt
  • 5 yemek kaşığı tepeleme un 
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta 
  • 1 paket vanilya 
  • 50 gram margarin
  • 1 paket krem şanti
Portakal Sosu İçin
  • 4 adet büyük boy sıkılmış portakal suyu
  • 2 adet limon suyu
  • 2 çay bardağı su
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
Keki Islatmak İçin
  • 1 su bardağı süt
               
Hazırlanışı 

                   İlk olarak kekimizi hazırlıyoruz ve bunun içinde 5 yumurtamızı ve şekeri bir kabın içerisine alıp mikser yardımı ile boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Sütü ilave edip unu, kabartma tozu ve vanilyayı elekten geçirerek ekliyoruz ve son kez karıştırıp kek hamurumuzu hazır hale getiriyoruz. Yağlanmış dikdörtgen borcamımıza kek hamurumu döküp 170 derecelik fırında pişiriyoruz. 

                    Kek pişerken muhallebi malzemelerimizi krem şanti ve margarin hariç bir tencere içerisine alıp güzelce karıştırıp pişirmeye bırakıyoruz. Göz göz olup kaynamaya başlayınca ocaktan alıp içerisine margarini ilave edip ılınıncaya kadar dinlenmeye bırakıyoruz. 

                    Kekimiz piştikten sonra fırından alıp ilk sıcaklığını çıkınca bir karış yarımı ile sütü her yanına eşit gidicek şekilde keke yediyoruz. 

                    Muhallebi ılınınca içerisine toz haldeki krem şantiyi ekleyip mikser yardımı ile çırpıyoruz. Hazır olan muhallebimizi kekin üzerine döküp her yanına eşit şekilde yayıyoruz. 

                    Kek ve muhallebi dinlenirken portakal sosumuzu hazırlıyoruz. Ben portakalın suyunu sıktıktan sonra bir süzgeçten geçirdim ki tortuları  olmasın pürüzsüz bir kıvamı olsun istedim. Tüm sos malzemelerini bir tencere içerisine alıp pişirmeye bırakıyoruz ve kaynamaya başlayınca ocaktan alıp ilk sıcaklığı çıkıncada muhallebinin üzerine döküp yayıyoruz.

                     Tatlımız oda sıcaklığın gelince buzdolabına kaldırıyoruz ve en 5 saat kadar dinlendiriyoruz ki bence vaktiniz varsa bir gece dolapta dinlensin ertesi gün tadı çok daha muthiş oluyor. Ben servis etmeden önce çilek ve antep fıstığı ile süsledim portakal sosunun üzerinde muhteşem bir renk cümbüşü oluşturdular. 






Dip Not: Portakal sosu yerine mevsim meyvelerinden yapabilirsiniz. Mevsimine göre çilek, vişne, şeftali, kırmızı erik gibi yani ne seviyorsanız elinizde ne varsa onunla da olur sos.

15 Nisan 2017 Cumartesi

Minik Poğaçalar



                            Bugün sizlere kıyır kıyır ağızda dağılan kurabiye ve poğaça arası bir tarif vereceğim. Hem çay sofralarınıza hem kahvaltı masanıza yakışacak ve tadan herkesin çok seveceği bir tarif. Görünüşüyle kurabiyeye benzese de kendisi çok lezzetli minnak poğaça oluyor. Özellikle çocuklarınızın bayılacağı bu tarif yıldızlı tariflerinizin arasına gireceğinden eminim. Hadi tarife geçelim öleyse;

Malzemeler

  • 50 gram margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine kullanılacak)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • aldığı kadar un 
İçi için 
  • beyaz peynir

                    Poğaça malzemelerini un hariç bir kabın içerisine alıp birbirlerine karışana kadar güzelce karıştırıyoruz. Azar azar un ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimiz ile hafifçe bastırıp içerisine rendelenmiş beyaz peynir koyup kapatıp şekil veriyoruz. Hamurun hepsine şekil verdikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp isteğe göre çörek otu ve susam serpip 180 derecelik fırında alt ve üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.





20 Mart 2017 Pazartesi

Çit Pasta


       
                       Merhaba epeydir boşlamışım buraları hazır vaktim varken şöyle muhteşem bir pasta tarifi vereyim istiyorum size. Muhteşem diyorum diyorum çünkü hem yapımı çok kolay hemde şahane bir lezzeti var tadan yiyen herkesten tam not alıyor bu pasta. Yani uzun lafın kısası çay soflarının yıldızı bir tarif geliyor şimdi.

Malzemeler

  • 2 paket kedidili bisküvi
  • 2 litre süt
  • 6 çorba kaşığı un 
  • 2 çorba kaşığı nişasta 
  • 1 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket krem şanti
  • 1 paket vanilya
  • 50 gram margarin 
Çilek sosu için
  • 200 gr çilek 
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su 
  • 2 yemek kaşığı nişasta 
Hazırlanışı 

                   İlk olarak muhallebimizi hazırlıyoruz ve bunun içinde 7.5 su bardağı sütü bir tencere içerisine alıp unu, nişastayı, toz şekeri, yumurtayı ve vanilyayı bir tencere içerisine alıp pürüz kalmayacak şekilde çırpıp ocağa alıyoruz ve kaynayıp göz göz olana kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra içerisine margarini ilave edip ilk sıcaklığını çıkarıp krem şantiyide ekleyip mikser yardımıyla çırpıyoruz. 

                   Ben kelepçeli bir kalıbın çemberini kullandım şekil vermek için ve çemberi servis tabağımın içerisine alıp kalan süt ile kedidillerini ıslayıp yani bisküvileri süte batırıp önce dik bir şekilde çemberin etrafına daha sonrada tabanına dizdim. Taban ve çemberin çevresi tamamiyle kaplandıktan sonra muhallebiyle kapadım ilk katın üstünü ve yine bisküvileri süte batırıp dizdim yine muhallebi koydum. aynı işlemi 3 kez yapıyoruz.

                    Muhallbi ve bisküvilerin işi bitince çilekleri yıkayıp ayıklayıp rondodan geçiriyoruz. Bir tencere içerisine alıp şeker ve yarım çay su ilave edip pişirmeye bırakıyoruz. Kaynamaya başlayınca kalan yarım çay bardağı suyu nişastaya ilave edip nişastayı açıp çileğe ekleyip 3 dk daha pişirip ocaktan alıyoruz ve pastamızın üzerine döküyoruz. 

                    Pastamız oda ısısına geldikten sonra dolaba alıp 1 gece dinlendirip servisten hemen öncede çemberi çıkarıp bisküviler dağılmasın diye bir kurdela ile pastamızı bağlıyoruz :) ve üzerini süsleyip servis ediyoruz. Küçük bir sır sütlü olan tüm tatlıları bir gece dolapta bekletip ertesi gün tükettiğinizde hem şekli oturmuş olur hemde tadı lezzetine lezzet katmış olur. 










                               Şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum :) kedidili sevmeyen beni bile müptelası yaptı bu pasta ve gün masamında yıldızı oldu ;)

Dip not: Pastanın üzerine çilek sos yerine ganajda yapabilirsiniz. Yada sevdiğiniz başka bir meyveyle de sos yapabilirsiniz veyahut meyve sos sevmiyorum derseniz direk meyve ilede süsleyebilirsiniz.

29 Aralık 2016 Perşembe

Çikolatalı Ay Kurabiye


                 Merhabalarrrr bugün Türkiyenin 4 bir yanı kar ile beyazlara bürünmüş (gerçi Kandıra'ya hala yağmış değil ama) ve bir çok il de okullarda tatil olmuş. Yani bu demek oluyor ki çocuklarımız evde :) eh onlara gün içinde atıştırmalık bişiler gerek öleyse bugün hem çocukların seveceği hemde hazırlarken çocuklar ile birlikte hazırlayabileceğiniz bir kurabiye tarifi vereyim size ;) eminimki kendi elleri değince çok daha fazla seveceklerdir bu kurabiyeyi. İşte tarifi;

Malzemeler

  • 125 gr margarin 
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2-2.5 su bardağı un 
Üzeri için 
  • 100 gram çikolata 
  • fıstık
Hazırlanışı 

                     Un hariç tüm kurabiye malzemeleri bir kabın içerisine alıp güzelce karıştırıyoruz hepsi birbirine karıştıktan sonra azar azar un ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp önce uzun çubuklar halinde yuvarlayıp sonrada ay şekli verip fırın tepsisine diziyoruz. Hamurun hepsine şekil verdikten sonra 170 derecelik fırında pişiriyoruz. Kurabiyeler piştikten sonra soğumaya bırakıyoruz. O esnadada çikolataları benmari usulu eritip soğuyan kurabiyelerin üst kısmını çikoltaya bulayıp fıstıkla süslüyoruz ve kurabiyelerimiz hazır.



15 Kasım 2016 Salı

Dereotlu Poğaça


                   Merhabalarrrrr yaz bitti arttık kış geldi kapıya dayandı haliylede ev oturmaları, günler, kahvaltı misafirleri çoğalmaya başladı. Malum soğuk havalarda dışarda gezilemeyince ev oturmaları cazip hale geliyor. İşte tamda bu oturma ve misafir sofralarına yakışacak hem pratik hemde lezzetli bir poğaça tarifim var elimde. Biz denedik onayladık ve hatta bayıldık! Tadan herkesten geçer not aldı. Haydi buyrun tarife;

Malzemeler

  • 2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzeri için kullanılacak)
  • 150 gr yumuşak tereyağ 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • aldığı aldığı kadar un 
  • yarım bağ dereotu 
  • 1 su bardağı kaşar rendesi (yada sevdiğiniz bir peynir çeşidi)
  • 1 çay kaşığı pulbiber
  • 1 yemek kaşığı çörek otu 
Hazırlanışı

                  Yumurtaları bir kabın içerisine alıp tereyağı, kabartma tozu, tuzu ilave edip biraz karıştırıyoruz. Azar azar un ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz ve üzerini örtüp 15 dk kadar dinlendiriyoruz. Dinlenen hamura ince kıyılmış dereotunu, peyniri, pulbiberi ve çörek otunuda ilave edip tezgahın üzerinde güzelce yoğuruyoruz. (Hamur ele yapışmaya başlayabilir az un ilave edebilirsiniz)Yoğurduğumuz hamuru rulo şekline getirip eşit parçalar halinde kesip yuvarlayarak fırın tepsisine diziyoruz ve üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derecelik fırında alt ve üstleri kızarana kadar pişiriyoruz. 




13 Ekim 2016 Perşembe

Karacanın Gerçek İnciden Üretilen "FINE PEARL" Serisi

Karaca’dan Türkiye’de ve Dünyada Bir İlk
Karaca, Gerçek İnciden Üretilen “FINE PEARL”
Yemek Takımı ile Hayallerin Ötesine Geçiyor

Tasarımlarıyla sofraların vazgeçilmezi olan Karaca, dünyada bir ilki gerçekleştirerek, gerçek inci kullanılarak üretilen yemek takımı “Fine Pearl”ü şıklık ve zarafet arayan kadınların beğenisine sunuyor.

İnsanların sevdikleriyle paylaşmaktan keyif aldığı anlara eşlik eden Karaca, Fine Pearlyemek takımı ile sofralara değer katıyor. Bir ilki gerçekleştirerek Türkiye’ye büyük gurur yaşatmaya hazırlanan Karaca, bir Türk markası olarak, dünyada yemek takımı kategorisine yepyeni bir ürün olan Fine Pearl’ü sunuyor. Dünya markası olma hedefiyle çalışmalarını tüm hızıyla sürdüren marka, sektöre getirdiği yenilikler ve yaklaşımıyla ön plana çıkıyor.

Dünyanın en değerli yemek takımı olan Fine Pearl serisi ile incinin doğallığını sofralarınıza getiren Karaca, klasik yemek takımı anlayışına da farklı bir boyut kazandırıyor. Fine Pearl yemek takımı, parça sayısı ve büyüklüğü ile öne çıkıyor. Kullanıcıların ihtiyaçlarına göre takımdakikayık tabakların derinlikleri ve sayısı artarken, pasta tabaklarının boyutları, ordövr tabağı olarak da kullanılabilecek şekilde tasarlandı. Dünyanın en önemli akreditasyon şirketiTÜV Rheinland tarafından onaylanan Fine Pearl, 86 parça olarak dizayn edildi. İlk defa gerçek inciden üretilen Fine Pearl yemek takımı, farklı stillerden oluşan özel tasarımlarıyla da fark yaratıyor. 
Prestijli sofraların vazgeçilmez markası Karaca, dostlarınızla paylaşmaktan keyif alacağınız sofralara, incinin zarafetini taşıyor.



Fine Pearl yemek takımı,2.297 TL’den başlayan fiyatlarla Karaca mağazalarında…