13 Ocak 2015 Salı

Sadrazam Lokumu


Malzemeler

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 7 yemek kaşığı un 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Muhallebisi İçin
  • 2,5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un 
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 25 gr margarin
Üzeri İçin
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı hindistan cevizi

Hazırlanışı

                  Öncelikle kekimizi hazırlıyoruz her kekte yaptığımız işlemi uygulayıp pandispanyamızı elde edip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine döküp 170 derecelik fırında kürdan kontrolüyle pişiriyoruz.

                   Kek piştikten sonra ilk sıcaklığını çıkarıp rulo yapıp soğumaya bırakıyoruz ve o soğurken muhallebi malzemelerimizi margarin hariç bir tencere içerisine alıp güzelce karıştırıyoruz ve göz göz olup kaynayana kadar pişiriyoruz.

                  Kek ve muhallebi soğuduktan sonra keki önce ortadan ikiye sonrada 8 eşit parçaya bölüyoruz.

                                      Kestiğimiz kekleri muhallebileyip rulo pasta gibi sarıyoruz.

                                    İster ruloları direk sütün içine bandırıp sonrada hindistan cevizine bandırıyoruz, istersekte bir tabak içine alıp ruloları kaşıkla sütü yedirip sonrada üzerine bolca hindistan cevizi serpiyoruz 1-2 saat dolapta dinlendirten sonra servis ediyoruz.



2 yorum:

  1. paylaşımlarınız çok güzel.yeni evli biri olarak verdiğiniz bilgi ve fikirler çok hoş.hangi paylaşımınıza yorum yapacağımı şaşırdım :) hepsi çok güzel...takibe alacaktım ancak gfc de bir sorun mu var sadece g+ da takip ettim.ben de bloguma beklerim.ayrıca bu tarifinizi de ilk fırsatta denicem.aynı tarifi bir çok yerde gördüm ancak sizinkini denemeye karar verdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolunnn mahcup oldum güzel sözlerinizle galiba hayat bazı şeyleri erken öğretiyor bize bende onlardan oldum sanırım evlenincede öğrendiklerim yanıma kar kaldı 😊 tarife gelince de bizim ailenin en favori tarihidir inşa beğenisini sizde 😊 bazen sorun oluyor gfc de tekrar geldiğinde inşa sorun çözülmüş olur 😊 bloğunuzada geliyorum hemen

      Sil