5 Ekim 2015 Pazartesi

Magma Kek


               İnternette uzun zamandır görüyorum bu tarifi fakat nedendir bilmem bir türlü deneme isteği gelmemişti bana (galiba üşendim uzun sürüyo falan sandım). Ama bigün inat ettim ve kalktım denedim. Hem bu kadar pratik hemde bu kadar lezzetli olduğunu bilsem çok önceden denerdim. Bir kek hem bu kadar lezzetli hemde bu kadar pasta olamazdı sanırım :) İşte o çok meşhur mağma kekin tarifi;

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un 
  • 3 yemek kaşığı kakao
Muhallebisi İçin
  • 4 su bardağı süt
  • 2,5 çay bardağı toz şeker
  • 2,5 çay bardağı un 
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr margarin 
Üzeri İçin 
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1,5 yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı margarin 

Hazırlanışı

              İlk olarak muhallebi malzemelerini (margarin hariç) bir tencere içerisine alıp güzelce karıştırıp göz göz olup kaynayıncaya kadar pişiriyoruz. Pişince içine margarini ekleyip karıştırıp ılınması için bir kenara bırakıyoruz.

              Muhallebi ılırken yumurta ve şekeri boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağıda ekleyip kıvamını açıyoruz. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve kakaoyu elekten geçirip ekliyoruz ve güzelce çırpıp kek kıvamına getiriyoruz. Hazırladığımız kek hamurunu yağlanmış olan kelepçeli kek kalıbına döküyoruz. Ilınmış olan muhallebiyide kek hamurunun üzerine kaşık yardımıyla koyuyoruz.


                         Aynen fotoğraftaki gibi hazırlıyoruz keki ve 170 derecelik fırında kek pişene kadar pişiriyoruz. 


                           Kek piştikten sonra ister yukarıda verdiğim tarifi pişirip kekin üzerine döküyoruz isterseniz hazır çikolata sosu döküyoruz. İsterseniz de meyve soslar hazırlayıp dökebilirsiniz. 





19 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. :) ama bu güzelliği paylaşmasam olmazdı sizlerle :)

      Sil
  2. Mükemmel görünüyor :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. bu kek bana da sanki yapması çok zor uzun sürecek gibi geliyor ama dediğin gibi denemek lazım tamam ilk hedef belirlendi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh bende sırf o yüzden bu kadar geciktirmiştim denemeyi ama değilmiş yani en azından bana pratik geldi :)

      Sil
  4. çok güzel görünüyor yapılacak tarifler listeme ekledim bile ;)

    YanıtlaSil
  5. Şahane görünüyor bayıldım ellerinize sağlık :)
    kek sever kocam ve kızım için en kısa zaman da deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızınızın bayılacağına eminimmmm :)

      Sil
  6. İsmi gibi görüntüsü de havalıymış :)

    YanıtlaSil
  7. Bu hatun ne yapıyor, nerelerde bir bloguna bakayım derken bu tarifi görünce....
    Hay görmez olaydım, ne kadar güzel ne kadar pratik ve eminim ne kadar lezzetli.
    Tamam tamam, akşama yapıyorum :)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ahhh bu hatun neler yapmadıki bayramdan beri :) ehehe yorgun savaşcı oldu :) ay sonucu banada söleyin mutlaka merak ederim beğendinizmi sevdinizmi diyeee :)))

      Sil
  8. Bunu bana yapamazsınız. Uuu çok güzel duruyor bu. :) Afiyet olsun ellerine sağlık.Bir ara bu Magmaya kadar ulaşmak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede kesinlikle bir magmaya ulaşın derim :)

      Sil
  9. hayırrrrrr tatlı diye delirdiğim tamda şugün olmamalıydı meltem yapmamlıydın bunuuuuu:-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gel ben sana yapacam tatlı :)))))))))))))

      Sil
  10. Keşke bu yazıya gece rastlamasaydım :) İçinde akışkan krema olan çikolata ve keklere dayanamıyorum, bir ara mutlaka deneyeceğim :) Kozmetik ürün incelemeleri için bloguma beklerim. boyanbayan.blogspot.com

    YanıtlaSil