10 Aralık 2015 Perşembe

Çikolatalı Cevizli Kek

 
              Ben nedense cevizi bişiyin içinde değilde tek başına tüketmeyi daha çok severim. Fakat bu aralar keklerin içinde de sevmeye başladım. Yaşlanıyorum sanırım :D değişikliklere açıldığıma göre :))) Şaka bir yana aslında neden bişiler içinde sevmiyorum diyede içten içe kızıyordum kendime ve farkında olmadan keklerde de olsa kullanmaya başladığıma sevindim ve gerçekten de çok yakışıyormuş keke bunu anladım. İşte bu da öle muhteşem keklerden biri. Hem lezzetli, hem cevizli, hemde çikolatalı daha ne olsunnnn :) Ve bu kekin bir özelliği daha var içinde normal çikolata yerine krem çikolata var yani bildiğiniz ekmek üzerine sürülen çikolatalardan var :) ben yine instagramda gezerken fark ettim bu tarifi ve çikolata kısmını görünce gözümde şimşekler çaktı :D çünkü buzdolabında köşede unutulmuş bir kavanoz krem çikolatam mevcuttu! "Yuhhh nasıl unutulur aaaaaaaaaaaa" diyenleri duyar gibiyim ama evet bizim evde unutulabiliyor çünkü eşim sevmez bende tek başıma her zaman yemek gelmiyor içimden o yüzden de bir köşede unutuluyor ve genelde keklerde son buluyor hayatı :)))))) İşte o yüzden yine keke girdi ve pamuk gibi çok lezzetli bir kek meydana geldi. İşte tarifi;

Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
  • yarım su bardağı süt
  • yarım su bardağı sıvıyağ 
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı krem çikolata (nutella-çokokrem-torku-sarelle hiç fark etmez)
  • 1 çay bardağı iri parçalanmış ceviz 
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
  • 2,5 su bardağı un 
Hazırlanışı 

               Yumurta ve şekerleri güzelce çırparak başlıyoruz yine kekimize. Sıvıyağ ve sütü ilave edip bir tur daha çırptıktan sonra çikolatayı da ekleyip biraz daha çırpıyoruz Ununu, kabartma tozunu, vanilyayı, tuzu ve kakaoyu da ekleyip iyice yedirene kadar çırpıyoruz ve mikserle vedalaşıp :) cevizleri ilave edip spatula yardımı ile karıştırıp yağlanmış kek kalıbına döküyoruz. 170 derecelik fırında kürdan kontrolü ile pişiriyoruz. Ben servis etmeden önce çikolata ve cevizlerle süsledim bu da sizin tercihinize kalmış ;)



6 yorum: