27 Kasım 2019 Çarşamba

Patatesli Kek



            Bu aralar sulu yemek değilde daha çok fırında pişen pratik yemekler derdindeyim 🙈 bugün normalda pazar günü burda nasılsa fuat pazarı getirene kadar ben yemeği yapmış olurum diye aklıma patatesli kek geldi hoş evdeki hesap çarşıya uymadı ama ben kekimden vazgeçmedim 🤣🤣 tarif isteyenler olmuştu yazıyorum aşağıya👇🏻
.
.
Malzemeler;
-3 yumurta
-1 su bardağı yoğurt
-yarım su bardağı sıvıyağ
-1 paket kabartma tozu
-1.5 su bardağı un
-4 adet orta boy patates
-4 dal yeşil soğan
-bi tutam maydanoz
-yarım demet dereotu
-1 küçük kırmızı kapya biber
-tuz, karabiber, kuru nane, pul biber, kekik
.
.
Hazırlanışı ; öncelikle yeşillikleri ince ince kıyıp patates ve biberide küp küp doğrayıp bi kenara aldım. Yumurta, yoğurt, sıvıyağ ve kabara tozunu çıpıp ununu ekleyip kek kıvamını alan bi hamur elde ettim doğradığım sebzeleri ve baharatlarıda ilave edip yağlanmış borcama döküp üzerine susam serpip 180 derecede üzeri ve altı kızarana kadar pişirdim. 😋🥔🥔🥔🌶🌶




1 yorum: