10 Aralık 2020 Perşembe

Tuzlu Kurabiye 🥨

 Bugün kurabiyeyi paylaşınca tarifi soranlar olmuştu hatta ilk yaptığımdada çok soran oldu ama ben bi türlü paylaşamadım 🙄🙈😅 neyse siz beğenip kaydede durun bende aşağıya tarifi yazıyorum hemen 👇🏻

.

Tuzlu Kurabiye 🥨

.

Malzemeler;

-250 gram margarin yada tereyağ 

-1 çay bardağı sıvıyağ

-3 tatlı kaşığı toz şeker 

-1 tatlı kaşığı tuz 

-1 paket kabartma tozu 

-1 çay bardağı sirke 

-4-4.5 su bardağı un 


Üzeri için;

-yumurta sarısı

-susam 


Hazırlanışı; un hariç tüm kurabiye malzemelerini karıştırıp azar azar un ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Hamurdan minik parçalar koparıp simit şekli verip (isterseniz farklı şekillerde verebilirsiniz) önce yumurta sarısına sonra susama batırıp (sadece susam yada çörek otuda serpebilirsiniz) fırın tepsisine aliyoruz ve 180 derecelik fırında alt ve üstleri kızarana kadar pişiyoruz.




Dip not: oldukça bereketli bi hamur ben yarım ölçüden yapıyorum 1 tepsi çıkıyor simit seklinde 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder