15 Nisan 2021 Perşembe

Kuru Dolma - Sarma

 Ben sarmanın dolmanın her haline bayılırım ama kuru dolmayla tanıştıktan sonra en favorim o oldu 😍😋 her yaptığımda tarif soruluyor ama paylaşmaya üşeniyodum aşağıya bırakıyorum tarifi 👇🏻 beğenip kaydetmeyi ihmal etmeyin ☺💚


Kuru Dolma -Sarma 


Malzemeler;

-2 büyük baş kuru soğan

-5 - 6 diş sarımsak

-1.5-2 yemek kaşığı biber salçası (azaltabilirsinizde ben bol salcalı seviyorum)

-2 su bardağı pirinç

-1 çay bardağı su 

-1 su bardağına yakın sıvıyağ

-tuz, karabiber, kuru nane 

-yarım demet maydanoz

-damak zevikinize göre nar ekşisi

-ve eğer seviyorsanız tane sumak

-ve tabiki kuru patlıcan, kabak, biber, asma yaprağı, lahana, soğan yani ne seviyo ne istiyorsanız o ☺


Hazırlanışı; öncelikle soğanları küp küp doğrayıp bol yağda kavuruyoruz pembelesince üstlerine sarımsakları ekliyoruz. Salçayıda ekleyip kokusu çıkınca pirinci ilave ediyoruz. 1 çay bardağı suyu döküp suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Tuz, karabiber, nane, maydanoz ve bolca nar ekşisini ekleyip güzelce karıştırdıktan sonra soğuması için bırakıyoruz. 

Kuru patlıcan ve biberi kaynamış suda 2-3 dk haslayıp alıyoruz isterseniz soğanda haşlayabilirsiniz ki ben çok severim çok yakışıyor hepsinin arasında 😋 

Iç soğuyup kurular ve yaprakta hazır olunca hepsini doldurup (kuruları yarıya kadar dolduruyoruz) sarıp tencereye diziyoruz. Ben sumaklı pişiriyorum çünkü bence kuru dolmanın sumaksız bir anlamı kalmıyor o yüzden sarmaya başlamadan önce 1 bardak tane sumağı 2 3 bardak kaynamış suyla ıslayıp bekletiyorum sarma hazır oluncada süzüp suyunu sarmaya ekliyorum üzerini geçene kadar eğer sumak suyu üzerine geçmezse normal suyla takviye yapabilirsiniz. Ocağın en küçük gözünce en kısık ateste ağır ağır pişiriyorum ve hazır 😋😋🤗🤗🤗








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder