12 Nisan 2023 Çarşamba

Patatesli Çıtır Börek

 Elim yufkalı böreklerden ziyade hep hamurlu böreklere gidiyo ama yufkalı börekler içindede en sevdiğim budur çünkü çıtır çıtır yedikce yedirten ve iç dolgusuda hic azımsanmayacak lezzet ve dolulukta 👌🏻 uzun zamandır yapmamıştım geçenlerde hazır yapmışken fotoladım tarifi aşağıya bırakıyorum begenip kaydetmeyi unutmayın ❣️☺️


Patatesli Çıtır Börek 


Malzemeler;

-4 adet yufka


Iç malzemesi için;

-haşlanmış patates

-1 adet kuru soğan

-1 tutam maydanoz

-1 yemek kaşığı salça (biber domates fark etmez)

-sıvıyağ

-tuz. Karabiber


Sosu için;

-tereyağ 

-sıvıyağ 

-su 

-un 


Üzeri için;

-yumurta sarısı

-susam


Hazırlanışı; ilk olarak içi hazırlıyoruz haslanmış patatesleri eziyoruz soğanı yağda kavurup önce salçayı sonra patatesleri ekliyoruz baharatlarınıda ilave edip guzelce kavrulduktan sonra ocaktan alıp maydanozunu ekleyip soğumaya birakıyoruz. Sosu için tereyağını eritip (göz kararı yaptım ölçmedim) sıvıyah ve su ekliyoruz ve çırpıyoruz (un sosa girmicek o ayrı kullanılacak). Yufkamızın ilkini açıp sosu her yanına gelecek şekilde sürüyoruz sostan sonra bir elek yardımı ile yufkanın üzerine un eliyoruz (aşırıya kaçmamak kaydıyla) ikinci yufkayıda unladığımız yufkanın üzerine serip yine sos ve un yapıyoruz. Yufkaları ortadan bölüp kenarlarını düz olacak şekilde katlayıp bölünen kısımlara elinizi korkak alıştırmadan iç yayıyoruz ve sarıyoruz yufkaları (fotodaki gibi 😉) en son istediğimiz büyüklüklerde kesip fırın tepsisine alıyoruz ve uzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz 180 derecelik fırında alt ve üstleri iyice kızarana kadar pişiriyoruz 🤗🥐







Not:ben bütün malzemeleri göz kararı kullandım 😉 her borek sarımi icin 2 yufka yeterli 2 yufkadanda çıkan borek sayısı fotodaki kadar 😊

2 yorum: