11 Ağustos 2014 Pazartesi

Kaşarlı Ve Sucuklu Pide


               Benim eşim evde yapılan her türlü hamur işi ve yemeği çok seviyor akşam yemeğinde illada çorba sulu yemek olacak diyenlerden değil Allah'a şükür e iş böyle olunca da yemek yapmak benim için büyük zevk. Fakat ramazanda bir hayli zorlandık malum mideler yeterince aç kaldığı için ramazanda ilk iki hafta çorba sulu yemek olayı döndü her gün evimizde ama baktık ki biz hamur işlerini özlüyoruz en son koca isyan etti ve "PİDE!" istedi. Eh bilmiyorum desem "Senin yemek konusunda bilmediğin yok" diyecek taş fırın lazım desem "sen evde yapmanın bir yolunu bulursun" diyecek kaçarı yok dedim ve kalktım kafamdan her şeyi hazırladım hamuru yoğurdum ve yaptım hemde süper oldu işte tarifi :)

Malzemeler

  • 2 su bardağı ılık süt
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un 
İç harcı için
  • kaşar
  • sucuk
Üzeri için 
  • 1 adet yumurta sarısı
Hazırlanışı
        
                 Öncelikle hamuru yoğurmak için tüm sıvı malzemeleri bir kabın içerisine alıyoruz ve maya eriyene kadar elimiz ile karıştırıyoruz. Daha sonra azar azar un ekleyerek ele yapışmayan bir hamur yoğurup üzerine nemli bir bez örtüp yarım saat mayalanmaya bırakıyoruz.

                  Kaşarları rendeliyoruz ve sucukları dilimliyoruz.

                  Hamur mayalandıktan sonra istediğimiz büyüklükte bezeler koparıp merdane yardımı ile uzun pide şeklinde yada yuvarlak şekilde açıp kenarlarını pide gibi minik şekilde alıyoruz orta kısımları havuz gibi kalıyor havuzun içerisine de istediğimiz kadar kaşar ve sucuk doldurup fırın tepsisine alıyoruz. Benim ölçümden 9 adet pide çıktı. Tüm hamura aynı işlemi uygulayıp hamurların kenarlarına yumurta sarıları sürüyoruz. 180 derecelik fırında üstleri ve altları kızarana kadar pişiriyoruz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder