30 Ağustos 2014 Cumartesi

Kış Hazırlıkları


                 Malum yaz artık bitti bitecek ve sebzelerin tam lezzetli zamanları ve 1 ay sonra bu sebzeleri bulamayacağız malesef. Bu yüzden şuan sebzeler bol ve ucuzken buzluklarımıza bol bol stok yapalım ki kışında taze taze sebze yemenin keyfini sürelim hemde uzun kış günlerinde ne pişiricez derdinden kurtulalım. 

                Ben geçtiğimiz hafta sonu annemdeydim ve bahçesinden bol bol taze fasulye, domates ve biber toplayıp geldim. Eve gelince hepsini bir defada tüketemeyeceğimizden hemencik temizleyip buzluğa atılacak şekilde hazırlayıp stokladım.

                Ben pek taze fasulye yemeği sevmem ama arada sırada aklıma gelince olsa da yesek derim bu yüzden hemen fasulyeleri ayıkladım kırdım yıkadım onlar süzülürken mis gibi bahçe domateslerini soydum küp küp doğradım;



                            Buz dolabı poşetlerine 1 pişirim için yeterli olacak şekilde fasulyeleri pay ettim



                         Doğradığım domatesleri de fasulyelerin üzerine paylaştırdıktan sonra poşetlerimin havasını alıp ağızlarını kapatıp buzluğa koydum.(Ben klipsli buzdolabı poşetlerinden kullanıyorum hem havasını alması kolay hemde kullanımı pratik oluyor)




                        Bu sayede kışın canımız fasulye istediğinde buzluktan fasulyeleri çıkarıp buzunu çözdürüp sadece soğan ve salça ekleyerek yemeğim hazır ve lezzetli olacak.

                       Ben fasulyelerin bir kısmı ayırıp sadece uç kısımlarını ayıklayıp suya koyup kaynatarak haşladım. Haşlandıktan sonra suyunu süzdürüp soğumaya bıraktım.


                         Soğuyan haşlanmış fasulyeleri de poşetleyip buzluğa attım kışın yine onları da çıkarıp domates soğan ve salça ekleyip kavuracam cayın yanına kahvaltıya süper bir tat olacaklar.



                           Ben biberin her çeşidini her türünü severim ama söz konusu biber dolmasıysa tabiri caizse "yatıya bile giderim" :) hal böyle olunca da kışın dolma biberi bulma ve beğenmek bir işkence oluyor bana çünkü kışın biberler resmen kabuğa kalkıyor bu yüzdende annemden gördüğüm usulle bende yazın bahçemizden topladığımız dolmalık biberlerin başlarını ayıklıyorum yıkayıp süzdürüyorum.



                        Suları süzülen biberleri poşetliyorum ve buzluğa atıyorum kışında sadece iç malzemesini hazırlayıp direk buzluktan çıkarıyorum buzlarının çözülmesine izin vermeden içlerini doldurup pişirmeye bırakıyorum ve aynı yazın yediğimiz o mis kokulu biber dolması ortaya çıkıyor :)



                         İsterseniz normal sivri biberleri de yıkayıp doğrayıp poşetleyip dolaba atabilirsiniz kışında direk çıkarıp kızartacaksınız.

                         Şuan tam barbunya mevsimi pazardan bol bol alıp ayıklayıp yıkayıp poşetleyip dolaba atabilirsiniz kışın lezzetli şekilde de tüketebilirsiniz.

                          Eh bir de şimdi tam fındık mevsimi taze fındıklarımızı da kabuklarını kırıp ayıklayıp fırına atıp kavurup ince kabuklarını soyup ister rondodan geçirerek ister bütün olarak normal dolaba atarsanız hem bayatlamamış olur hemde istediğiniz zaman çıkarıp hemencik kullanabilirsiniz bunu özellikle şiddetle tavsiye ediyorum :)




                 Yaz bitmeden bir çok meyve ve sebzeyi dolaplarımıza stoklayabiliriz. Mesela patlıcanın da tam mevsimi ister közleyerek ister haşlayarak isterse de direk yıkayıp doğrayıp buzluğa stoklayabiliriz kışın tüketmek için.

                Ve son olarakta tam kızılcık mevsimi pazarda bol bol mevcut yine onuda alıp ayıklayıp yıkayıp poşetleyip dolaba atabiliriz kışında mis gibi şurubunu kaynatıp tüketebiliriz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder