9 Ağustos 2014 Cumartesi

Kuru Dolma


                Benim yan dairemde tatlımı tatlı şekermi şeker bi komşu teyzem var ben ona "Benim Kandıra' daki annem" diyorum çünkü benim annem Düzce' de anamı özledikçe komşu teyzeme gidiyorum. Komşu teyzemde beni Almanya 'daki kızının yerine koyuyor.Kendisi Mardin' li çoookkk güzell kuru dolma yapar  geçenlerde "Teyzem ya bigün bize kuru dolma yapsan hem bende nasıl yapıldığını öğrenirim" dedim dün sabah herşeyi hazırlamış beni önce kahvaltıya çağırdı sonra da oturduk beraber sarmaları sardık kuru dolma nasıl yapılır hem anlattı hem göstererek öğretti. Ve akşam üstü kapım çaldı dolmalar pişmiş tencere ile bize geldi. Mesude teyzem ya bi lafımla koca tencere dolma yaptı bize misss gibi yedik. Şimdi tarifini vericem fakat ölçü yok herşey göz kararı zira biz 2 tencere yaptığımız için ölçüyü tutturup söyleyemem ama göz kararı tarif edicem örendiğim kadarıyla :)


Malzemeler

  • dolmalık kuru patlıcan-biber-kabak
  • taze dolmalık biber ve patlıcan
  • kara lahana
  • üzüm yaprağı 
  • sumak tohumu
  • sıvıyağ
  • kuzu kemiği
İçi için
  • pirinç
  • yeşil biber
  • domates
  • tuz
  • pul biber
  • kuzu eti (yağlı kısımlarından)
Hazırlanışı

               Öncelikle kuru dolmalıkları kaynamış suyun içerisine atıp 5 dakika tutuyoruz ve haşlanmasını sağlayıp sudan alıyoruz. Üzüm yapraklarımızı ve lahanaları da haşlıyoruz. İçini hazırlamak içinse kuzu etlerimizi minik minik küp şeklinde doğruyoruz biber ve domatesleri de küp küp doğruyoruz göz kararı aşırıya kaçmamak kaydıyla pirincimizi de yıkayıp iç harcına ekliyoruz tuz ve pul biber vede biraz sıvıyağ ekleyip güzelce karıştırıyoruz harcımızı. Tenceremizin altına kemikleri yerleştiriyoruz ve sırayla önce lahanalarımızı sarıp tencereye diziyoruz sonra üzüm yapraklarımızı daha sonra kuru dolmalıklarımızı ve en sonda taze dolmalıkları doldurup yerleştiriyoruz tenceremize hepsini bitirip yerleştirdikten sonra sumak tohumlarını su ile ıslayıp biraz rengi çıktıktan sonra süzgeç yardımı ile süzerek suyunu tenceremize döküyoruz ve dolmalarımızın üzerini geçene kadar tenceremizi su ile dolduruyoruz biraz sıvı yağ ekleyip dolmalar pişene kadar kontrol ederek pişiriyoruz.




Not: Teyzem dolmanın iç harcına salça, soğan yada baharat koymadı çünkü sumağın ve etin tadını bastırıyormuş ve gerçektende bu şekilde yerken hem etin hemde sumağın tadına varıyosunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder