31 Ekim 2014 Cuma

Limonlu Kek


               Ben kek kokan evleri pek severim çünkü o evler aslında kek değil yuva ve huzur kokar. Bu yüzden de evimizde her hafta mutlaka bir kez kek pişer ve ev huzur kokar :) hem artık kış ayları da geldiği için kışın evlerde kekin yeride bir başka olduğu için limonlu kekin tam zamanıdır. İşte benim limonlu kekimin tarifi;

Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağından biraz fazla toz şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet limonun kabuğu 
  • 7-8 damla limon esansı (ben dr.oetkerin esansını kullanıyorum yoksa yarım limon suyuda olur)
  • 2,5 su bardağı un 
Hazırlanışı

               Her kekte olduğu gibi yine yumurta ve şekerleri boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz suyu, sıvıyağı ve limon esansını ekleyip çok az daha çırpıp un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip güzelce çırpıyoruz ve mikseri bırakıp limon kabuklarını ekleyip spatula ile karıştırıp yağlanmış kek kalıbına döküyoruz ben üzerine fındık serpip bu tamamen sizin isteğinize kalmış ve  170 derecelik fırında kürdan yardımı ile kontrol ederek pişiriyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder