4 Aralık 2014 Perşembe

Tas Kebabı


Malzemeler

  • 1 kg kırmızı et
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 adet patates
  • 1 su bardağı bezelye
  • 2 çorba kaşığı biber salçası
  • tuz 
  • sıvıyağ
  • su 
  • karabiber
Hazırlanışı

              Öncelikle etimizi küp küp doğrayıp yıkıyoruz ben genelde düdüklüde haşlıyoruz ve yıkadıktan sonra çok az sıvıyağ ile tencereye alıp et suyunu bırakıp çekene kadar kavuruyorum. Et suyunu salıp çektikten sonra etin üzerini geçene kadar su le doldurup düdüklünün kapağını kapatıp kaynamaya bırakıyorum. Kaynamaya başladıktan sonra 20 dk kaynatıp altını kapatıp 20 dk kadar dinlendirip havasını alıp açıyorum. Bezelyeleri su dolu tencereye koyup kaynamaya bırakıyorum ve 10 dk kaynattıktan sonra süzüyorum. Patatesleri soyup küp küp doğrayıp bol yağda kızartıp çıkarıyorum. Soğanı küp küp doğrayıp bir tava içerisine çok az yağ ile alıp kavuruyorum. Pembeleşen soğanlara salçayı ilave edip salça çiğ kokusunu salana kadar kavurup altını kapatıp düdüklü içersin deki sulu ete salça sosunu ilave edip tencerenin altını yakıyorum. Kaynamaya başladıktan sonra tuzunu ve karabiberini ilave edip haşladığım bezelyeleri de koyuyorum ve bir 20 dk kadar kaynattıktan sonra altını kapamadan 1-2 dk önce kızarttığım patatesleri de ilave edip 1-2 dk daha kaynatıp altını kapıyorum.  Yanına mis gibi bir tereyağlı pilav ve ayranla servis ediyorum. 


Not: İsteğe göre yemeğinizin içerisine havuçta ekleyebilirsiniz bu sizin isteğinize kalmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder