21 Ağustos 2015 Cuma

Kanaviçeli Havlular


                   Son günlerde eskiye karşı büyük bir ilgi ve özlem var. Yani eski derken eskiden kullanılan el emeklerine, tabaklara, bardaklara, emaye tencere ve tepsilere vs vs gibi şeylere. Adını da vintage diyip havalandırıyorlar ya hani heh işte onlardan bahsediyorum :)

                   Bizim anne ve babaannelerimizin zamanında bunlar muhteşem şeyler değil günlük kullanılan ihtiyaçlarmış yani aslında evelden ezelden evimizde olan ve hep göz ardı ettiğimiz şeyleri (ki bu göz ardı da modernliğe özentimizden dolayı yaptık) şimdi olağan üstü şeylermiş gibi kullanıyoruz :)

                   Özellikle de kanaviçe aldı başını gidiyor :) herkeste bir kanaviçe çarpı işi merakıdır ki sormayın :) hop hop durun bunlar hep vardı bizim kültürümüzde hatta hangi eve baksanız bir kaç adet işlemeli seccade bir kaç takım dantel örtüler ve mutlaka bir iki kanaviçe kenarlı yatak etekleri vardırrrr :)

                    Hatta biz küçükken annem elimize minik etamin kumaş parçaları verirdi "alın bakıyım öğrenin" diyip bişiler işletirdi. Yaz tatili demek eline tığ ve ipi alıp dantel yapmak demekti :)

                    Hep hayrandım ben kanaviçeli olan şeylere anlıyacağınız ve elimden geldiği içinde hep bişiler yapardım kanaviçe ile geçenlerde 2 tane kanaviçe işlemeli havlu aldım (yani işlenecek kısmı boş olan) sonra dedimki herkesten neyim eksik işleyivereyim hemencik asayım mutfağıma :)

                   E valla yaptım gayette güzel oldu çokta sevdim şimdi mutfağımda görenler "ay bişiyide yapma içimiz gidiyor sende gördükçe" diyip hayıflanıyorlar. Elimden geliyoken yapayım da bunların modası nasılsa yine geçer o zaman köşeye koyarım çor çoğum olunca yine moda olur çıkarırım alın size vintagelar derim :)))



                                  Eh tabi yaptığım her el emeklerinde olduğu gibi tabi ki bunlarda da sipariş alıyorum bilgi ve sipariş için bana ulaşmak babında da aşağıdaki adreslere başvurunuz :)

                                                                    meltemzngn@hotmail.com

                                                     https://www.facebook.com/meltem.zengin.71

22 yorum:

  1. Ay ben bayıldım bunlara canım ya ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende işlerken bayılmıştım canım minnak minnak :)

      Sil
  2. çok güzeller çok hoş otantik görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağardı derler ya büyüklerimiz galiba bit pazarlarına nur yağıyor şu sıralar :)))

      Sil
  3. Çok güzel eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Ben böyle şeylere bayılırım çok hoşlar :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeller ellerinize emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim severek askla yapiyorum her birini :)

      Sil
  6. Elinize sağlık çok hoş görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) minik bi ricada bulunsam bloğumu izlemeye alırmısınız :)

      Sil
  7. Asla modası geçmeyen bir uğraş:) ellerinize sağlık çok güzeller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle üzerinden asırlar geçse bile modası geçmez 😊 çok sağolun

      Sil
  8. her yaptığın mükemmmel arkadasım elıne emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  9. kanaviçe işini çok severim :) Havlularda süper görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) bu arada hoşgeldiniz bloğuma :)

      Sil