14 Eylül 2015 Pazartesi

Spiral Poğaça


              Ben misafirim geleceği zaman özellikler değişik poğaçalar yapıyorum."Neden?" diye soracaksınız şimdi ama galiba bu benim misafirime önem veriş biçimim oluyor bilmiyorum yani galiba aklımca değişik olsun ki her zaman yaptığım rutin şeylerden olmasın özen gösterdiğim belli olsun istiyorum sanırım :) ay aman neyse çok konuştum galiba işte öle yapıyorum misafir geldiğinde bu poğaçada onlardan biri ve çok lezzetli. Açma değil ama açma gibi pamuk gibi bişi işte tarifi;)

Malzemeler
  • 100 gr tereyağı
  • 1,5 su bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • 1 adet yumurta (sarısı üzeri için kullanılıcak
  • aldığı kadar un 

Hazırlanışı

               Tereyağını, sütü, mayayı, tuz ve şekeri ve de yumurta beyazını bir kaba alıp maya eriyene kadar karıştırıyoruz. Azar azar un ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edip üzerini kapayıp 40 dk kadar mayalandırıyoruz. 

                Hamur mayalandıktan sonra istediğimiz büyüklükte parçalar koparıp merdane yardımı ile açıyoruz.Ve açtığımız hamuru fotoğraftaki biri şeritler halinde kesiyoruz.

                         Kestiğimiz hamuru rulo şeklinde sarıyoruz ve gül böreği sarar gibi sarıyoruz.



                                   Tüm hamura aynı şekli verdikten sonra 15 dk tepsi mayası yaptırıp ayırdığımız yumurta sarısını üzerlerine sürüp isteğe göre çörek otu yada susam serpip 180 derecelik fırında altları kızarana kadar pişiriyoruz.




14 yorum:

  1. Ben de bu şekil nasıl oluyor diyordum! Çok basitmiş. Çok da güzel görünüyor, olsa da yesek.;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekil bizden sorulur diyecem ama olmayacak çünkü bende instagram sayesinde buluyorum bilmediklerimi :))))

      Sil
  2. Farklı lezzetler denemek güzel elbette. Konuklarınıza değer verdiğinizi, özendiğinizi gösteriyor. Bu poğaçalar da harika görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanki her zaman yaptıklarımı yaparsam misafirlerim üzülecekmiş gibi geliyor :) teşekkür ederimmm

      Sil
  3. çayımı alıp gelesim geldi ellerine sağlık cok guzel gorunuyor :)

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık ,harika görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  5. Çok lezzetli gözüküyor.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık harika görünüyorlar:)

    YanıtlaSil