17 Eylül 2015 Perşembe

Yıldız Şehriye Salatası


           Salatalar konusunda geniş fikirlere sahip değilim çünkü eşim değişik tatları denemeyi sevmeyen biri :) bu yüzden de ancak misafir geleceği zaman değişik tatlar deneyebiliyorum. Geçenlerde nette dolanırken de bu salatayı gördüm hem farklı geldi bana hemde lezzet deposuydu ve hemen misafirime denemek istedim gerçekten çok sevildi hatta şöyle diyim eşim bile çok sevdi! Yani içinde maydanoz ve közlenmiş biber olmasına rağmen yedi ve çok sevdi! (Eşim közlenmiş biberi de maydanozu da yemez) Fazla sözü uzatmadan tarife geçeyim;

Malzemeler

  • yarım paket yıldız şehriye
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet dereotu
  • 6-7 dal yeşil soğan 
  • 5-6 adet közlenmiş kırmızı biber
  • 9-10 adet kornişon turşu (salatalık)
  • limon suyu 
  • tuz
  • zeytinyağı

Hazırlanışı

                İlk olarak bir tencereye su alıp kaynamaya bırakıyoruz ve kaynadığında şehriyeleri içine salıp makarna haşlar gibi haşlıyoruz. (çok haşlanmasın az diri kalsınlar)

                Şehriye haşlanırken tüm malzemeleri ince ince doğruyoruz ve bir kapta buluşturuyoruz. Şehriyeler haşlandıktan sonra yeşilliklerin içine ilave edip tuzunu limonunu ve zeytinyağını ilave edip güzelce karıştırıp servis ediyoruz. Dilerseniz salatanın içerisine yeşil veya siyah zeytinde ekleyebilirsiniz.


16 yorum:

  1. Ben de yapayım hoşuma gitti tarif :)

    YanıtlaSil
  2. Görüntüsü de çok güzel. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel gözüküyooooo yaaa maşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Salata dedi mi bende akan sular duruyor :) Bu tur salatalari da cok seviyorum hem pratik hem doyurucu da oluyor :) Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok severim salataları evet gerçekten de hem pratik hemde doyurucu oldu

      Sil
  5. nefis görünüyor.. ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık, bende aynı salatayı yapıyorum sos olarak nar ekşili de deneyin çok hoş oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet nar ekşisini hemen her salatamı kullanırım ama bunda denemedim bir dahakine onuda ekliyim :)

      Sil
  7. Merhaba,

    Öncelikle böylesine güzel bir bloga sahip olduğunuz için tebrik etmek isteriz.

    Kaliteli bir bloga sahip olduğunuz için, sizin de katılmak isteyebileceğinizi düşündük.

    https://www.creamive.com/ida-natura-otel-konaklama-cekilisi

    Çekiliş sonucunda 1 kişiye Kazdağları'nda kahvaltı dahil çift kişilik otel konaklama ve tuz odası seansı hediye ediliyor.

    Diğer blogger arkadaşlar da katılabilirler tabii :)

    YanıtlaSil
  8. Star salata demelisin bu salataya. Yıldızla çok güzel görünüyor salatanın içinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah evet o süper bir isimmiş aslında ama okurken direk aklıma şu reklamlardaki söylem geldi "ekranların yıldızıııııııııı" :D :D :D

      Sil
  9. Merhabaaa :) Çok gzuel gözüküyor eline emeğine sağlık bloguna bayildim canim :)

    YanıtlaSil