29 Aralık 2015 Salı

Zeytinli Kurabiye


             Uzun kış geceleri nedeniyle akşamları çayın yanına ufak tefek atıştırmalıklar arar olduk. Çoğu zaman bizim çaylara kek eşlik ediyor ama ara sırada tuzlu kurabiyeler oluyor. Geçenlerde instagramda denk gelmiştim bu tarife ilginç gelmişti. Neden derseniz ilginçliği için zeytin olması değil zeytin dışında cevizde olmasıydı. Tamam zeytinli kurabiye süper oluyor fakat yanında cevizde varken nasıl olur diye düşünmeden duramadım doğrusu. Tabi yine merakıma yenik düşüp hemen denedim. Keşke daha önce denk gelip deneseymişim süper muhteşem bir tat oldu şiddetle tavsiye edip tarife geçiyorum :)

Malzemeler

  • 125 gr margarin
  • 2 adet yumurta (birinin sarısı üzeri için kullanılacak)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • yarım su bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
  • yarım su bardağı ceviz içi
  • aldığı kadar un 
Üzeri İçin
  • susam veya çörek otu
Hazırlanışı 

             Zeytin ve ceviz içi hariç tüm kurabiye malzemelerini bir kabın içerisine alıp güzelce karıştırıp azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edip içerisine ceviz (ben bıçakla iri iri doğradım) ve zeytinleride ekleyip iyice yediriyoruz. Hamur hazır olduğunda ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimiz ile yuvarlayıp fırın tepsisine diziyoruz ve hepsine şekil verdikten sonra üzerlerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp çörek otu yada susam serpip 180 derecelik fırında altları ve üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.



10 yorum:

  1. Hafta sonu misafire denesem iyi olacak
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Zeytini severim ben kurabiyede nefis olmuştur kesin....

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor, annemle malzeme listesine bakınca bile tam not verdik ki :) Deneyeceğiz :)

    YanıtlaSil
  4. Çayın yanında atıştırmalık şart valla. Sade olmuyor. Tuzlu şeyleri daha çok seviyorum. Bunu da deneyeyim.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olduğu kesin. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil