6 Haziran 2018 Çarşamba

Şekerpare



                     Merhabalarrrr :) böyle uzun uzun ara verip arada selam vermeye çalışıyorum çok boşladım buraları biliyorum ama çok geçerli bir mazeretim var :) Minik bir üye katılıyor ailemize o yüzden günler nasıl geçiyor ben bile anlamıyorum :)

                     Ramazan bitmeden bir uğrayıp hem hayırlı ramazanlar dileyeyim hemde çok müthişli bir tatlı tarifi verip kaçayım dedim. Ben uzun zamandır damağımı şenlendirecek bir şekerpare tarifi arıyordum ve sonunda buldum. Hem hazır olanlara benziyor tadı hemde o kadar hafif ve lezzetliki tadan herkes bayılacak eminim. Hadi geçelim tarife;

Malzemeler;

  • 2 yumurta ( birinin sarısı üzeri için kullanılacak)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 125 gram tereyağ veya margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 
  • aldığı kadar un (4-4.5 su bardağı kadar)

Şerbeti için;
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3,5 su bardağı su
  • 5-6 damla limon suyu
Hazırlanışı 

                İlk olarak şerbetimizi hazırlıyoruzki tatlımız pişene kadar soğusun. Şeker ve suyu uygun bir tencereye alıp kaynamasını bekliyoruz. Kaynadığı zaman altını kısıp sadece 13-15 dakika kaynatıyoruz. Ocaktan indirmeden 2-3 dakika önce limonunu damlatıyoruz. Hazır olan şerbeti soğuması için bir kenarda bekletiyoruz. 

                 Şimdi şekerparenin hamurunu yoğurmaya başlayabiliriz. Un hariç tüm malzemeleri bir kabın içerisine alıp homojen bir kıvam alana kadar elimizle yada mikserle karıştırıyoruz. Azar azar un ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamur hazır olduktan sonra şekil verebiliriz. Ben klasik şekerpare şekli verip ortalarına fındık iliştirdim siz istediğiniz şekli verebilirsiniz. Şekil verme işlemi bittikten sonra üzerlerini yumurta sürüp 180 derecelik fırında altları kızarana kadar pişiriyoruz. 

                  Tatlımız piştikten sonra ilk sıcaklıklarını çıkarıp soğuyan şerbetimizi hepsinin üzerlerine gezdirerek döküyoruz ve dinlemeye bırakıyoruz. Tatlının üstünü şerbetten sonra kapatmayalım ki hamur olmasın. Soğuduktan sonra tatlımız servise hazır. 


2 yorum:

  1. Ellerine sağlık en sevdiğim şerbetli tatlıdır kendileri :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş şekerpareler.

    YanıtlaSil