20 Ağustos 2019 Salı

Çikolatalı Cevizli Kek

Evetttt soze yeni kek tarifi getirdim 😂 gerçi ben hep yapıyorum ama size şimdi vericem reçetesini 😋içine sadece kakao koyup "çikolatalı kek yaptık" dediginiz kekleri unutun ziraa onlar çikolatalı değil kakaolu kek 😂 çikolatalısı şimdi geliyor 😋🍩🍫 . . Malzemeler; -3 yumurta -1 su bardağı toz şeker -1 su bardağı su - yarım su bardağından çok az fazla sıvıyağ -2 dolu yemek kaşığı sürülebilen çikolata (nutella, torku, sarella markası hiç önemli değil) -1 paket kabartma tozu -1 paket vanilya -2 dolu yemek kaşığı kakao (ben simsiyah seviyorum çikolatalı keki kakao miktarı sizin tercihinize kalmış) -3 su bardağı un (çok aşırı yoğun yada sıvı olmasın hamurun kıvamı un miktarını az çok göz kararı uygulayın) -ceviz içi . . Hazırlanışı; her zaman olduğu gibi yumurta ve şekeri boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz, sıviyağ-su-çikolatayı ekleyip çikolata karışana kadar çırpıyoruz, kakao,un,vanilin,kabartma tozunuda ekleyip iyice yedirene kadar çırpıp bıçakla kıydığımız cevizleri ekleyip spatula yardımı ile karıştırıp yağlanmış kek kalıbına döküyoruz ve 170 derecelik fırında pişiriyoruz. 🤗🍩🍫🍰🎂 ben üzerine çikolata eritip süsledim çünkü görsellik açısından böyle çok seviyorum illa bişi yapmanıza gerek yok üstü boşta kalabilir ☺️☺️ . . Dip not:bunun içine vişnede şahane güzel yakışıyor, ceviz yoksa fındıkta yakışıyor, portakal kabağu limon kabuğuda güzel olur yani bu sizin hayal gücünüze kalmış 😉 un miktarını net yazdım ama kontrollü koyun çünkü yumurtların büyüklüğü bardak farklılığından ölçüler tutmayabilir ne çok sıvı nede çok koyu olacak kek hamuru her daim bunu ölçüt alın kendinize bi göz kararı tutturun 😉 ve eğer baton kalıba yapıcaksanız ölcüleri bi tık düşürüp 2 yumurta kullanabilirsiniz ben normal bi kek kalıbı ölçüsü verdim daha geniş hacimli kalıptada ölçüleri yükseltebilirsiniz. 😉😉😉😉

1 yorum: