16 Ağustos 2019 Cuma

Limonlu kek

Missss gibi lomunlu kek yaptım 🤗 kıyır kıyır bir dokusu oldu bolcada limon koktu 🍋🍋🍋hadi sizede yazayım reçetesini ☺️📝 Malzemeler; -2 yumurta -1 su bardağı toz şeker -1 su bardağından 1 parmak eksik süt -yarım su bardağı sıvıyağ -yarım limon suyu -1 paket kabartma tozu -1 paket vanilya -1 su bardağı mısır nişastası -1.5 su bardağı un -1 bütün limonun kabuğu 🍋🍋🍋🍋 Hazırlanışı; öncelikle yumurta ve şekeri köpük köpük olup boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz, süt-sıvıyag-limon suyunu ekleyio bir tur daha çırpıyoruz. Un-nişasta-kabartma tozu-vanilyayı ekleyip iyice yedirene kadar son kez çırpıyoruz. (Un kıvamı az yada çok gelebilir ne çok yoğun nede çok sıvı olacak kıvamı onu göz kararı olatak ayarlayabilirsiniz.) Mikseri bir kenara bırakıp limon kabuğunu ekleyip spatula yardımı ile karıştırıp yağlanmış kek kalıbına döküp 170 derecelik fırında pişiriyoruz. (Dk vermiyorum pişme süresi için çünkü her fırın yada her kalıp aynı dkda pişirmiyor kendiniz kürdan ile bakıp yapışmayınca fırından çıkarabilirsiniz.) Brn üzerine benmari usulü çikolata eritip süsledim ister pudra şekeri istersenizde sade bırakabikirsiniz. 🤗🥧🍋 Dip not:ben baton kalıp kullandım o yüzden ölçüler minik daha büyük kalıp kullanıcaksanız yumurta ve un miktarını çoğalmanız gerekir ziraaa daha büyük bir kalıpta bu kadar az malzemeyle böyle kabarmaz 😉 ne kadar bol malzeme o kadar kabaran kek 😉😉😉 ve illa mısır nişastasımı derseniz hayır bence buğday nişastasıda olur çünkü daha önce onunlada kek denemem olmuştu aynı dokuyu vermişti keke 😉🤗

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder