12 Aralık 2019 Perşembe

Mücver


        Her yaptığımda bolca sorulan mücverin tarifini sizle paylaştım sanıyoken paylaşmamış olma gerçeği 😂😂😂 önceden kızartarak yapıyodum ama heryer yağ kokuyodu 🤦🏻‍♀️ ama çokta seviyoruz ve eşimde fırın halini sevmiyodu🤦🏻‍♀️ sonra böylr bol sebzeli denedim ve bayıldı 😍 artık sık sık (daha doğrusu uzun uzadıya yemek yapasım yoksa 😂) hemen bunu yapıyorum 🤗 e gelsin o zaman tarifi 👇🏻
.
.
Malzemeler;
- 6 adet kabak
- 2 adet büyük havuç
- 2 adet patates
- 1 adet kuru soğan
- yarım demet dereotu
- 1 su bardağı un
- 3 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- yarım çay bardağı sıvıyağ
- tuz, karabiber, pulbiber, kuru nane
(Bunlar genel malzemeleri ama ben evde varsa yeşil soğan, yarım demet maydanoz, taze nane ve 2 dişte sarımsak ekliyorum lezzetine lezzet katiyor👌🏻)
.
Hazırlanısı; kabak, havuç ve patatesi rendeleyip soğan ve dereotunu ince ince kıyıyoruz kalan malzemeleride ilave edip birbirine güzelce harmanlayıp fırın tepsisinin içine yağlı bi kağıt serip her yanına eşit dağılacak  şekilde yayıyoruz ve 180 derecelik fırın alt ve üstü güzelce kızaracak şekilde pişiriyoruz ve mümkün olduğunca ılıkken kesin hem daha düzgün kesiliyor hemde dağılmıyor 😊





1 yorum: