20 Aralık 2019 Cuma

Susamlı Mekik Kurabiye



 Geçen gün yaptığım susamlı mekik kurabiyelerin tarifini çok soran olmuştu ben ancak vakit bulup paylaşabiliyorum 🤦🏻‍♀️ bol susamlı olan kurabiyeleri seviyorum bu tarifte favorilerim arasında yer alavak artık 👌🏻 hem çok lezzetli hemde kıyır ve çabukta bayatlamıyor 👌🏻🥨🥯🥨🥯🥨
.
.
Malzemeler;
-250 gr tereyağı (ben margarin kullandım)
-yarım çay bardağı pudra şekeri
-yarım çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 tatlı kaşığı mahlep
-1 kabartma tozu (ben direk mahlepli kabartma tozu kullandım)
-1 dolu çay kaşığı tuz
-1 yumurta sarısı
-Aldığı kadar un
Üzeri için;
-1 yumurta akı
-yarım su bardağı kavrulmuş susam
.
.
Hazırlanışı;un hariç tüm kurabiye malzemelerini güzelce karıştırıyoruz ve azar azar kontrollü olarak un ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp mekik şekli verip önce yumurta beyazına sonra susama bulayıp fırın tepsisine diziyoruz. Bütün hamura şekil verdikten sonra orta kısımlarını bıçak yardımı ile çizik atıp 180 derecelik fırında pişiriyoruz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder