30 Ocak 2020 Perşembe

Sütlü İrmik Tatlısı


         Hikayede yada profilde tatlı bişiler paylaşınca tarif istiyosunuz ☺️ ama bu sıra ömer ile vakit geçirmekten pek fırsatım olmuyor tarifleri paylaşmaya 🙈 şimdi o babasıyla oynuyo iken en kısa olan tarifi paylaşıp kaçayım 😂 zaten helinizin bildiği bi tariftir ben sadece sunum şekliyle göz doldurdum o kadar 😋
.
.
Sütlü irmik tatlısı
.
.
Malzemeler;
-1 litre süt
-1 su bardağı toz şeker
-5 yemek kaşığı irmik
-4 yemek kaşığı nişasta (mısır buğdag fark etmez)
-1 paket vanilya
-1 yemek kaşığı margarin
.
Çikolata sos için;
-1.5 su bardağı süt
-1 paket hazır çikolata sos (ben bitter olanı kullandım)
.
.
Hazırlanışı; öncelikle irmikli kısmı hazırlıyoruz bunun içinde margarin hariç tüm malzemelerini bir tencereye alıp güzelce karıştırıp göz göz olana kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra ocaktan alıp margarini ekleyip iyice karıştırıp margarinin erimesini sağlıyoruz ve tart kek kalıbına döküyoruz (ben önce streç film serdim kalıba daha kolay çıkması içi ) ve oda ısısına gelene kadar bekletip sonra dolaba kaldırıp 3-4 saat daha orda dinlenmesini sağlıyoruz. Irmikli kısım dinlenirken çikolata sosunu pişirip soğumaya bırakıyoruz. Iyice dinlendikten sonra kalıptan çıkarıp üzerine çikolata sosunu döküp servise hazır hale geliyor 🤗 ben üzerini fındık ve fıstık ile süsledim 😉😋
.
.
Dip not:ben 1 gece önceden irmikli kısmını yapıp dolaba attım sabahta sosunu hazırlayıp süsledim 😉




1 yorum: