24 Mart 2020 Salı

Un Helvası


      Aslında bu iş annemin uzmanlık alanı ben genelde o gelince ona yaptırırdım ama bu ara o gelemeyeceği yada ben gidemeyeceğim için iş başa düştü cumartesi günü kandilde yapmıştım bugünde tatlı yapmaya üşendim ama akşam oluncada canımız tatlı çekti eşim yine helva istedi 🤣
Tarif çok soruldu bu akşam sizin pamuk elleriniz 💚💛🧡❤💙💜🖤 lere giderken bende un helvası tarifini yazayım aşağıya; 👇🏻
.
.
Malzemeler;
-75 gram margarin veya tereyağ
-yarım çay bardağı sıvıyağ
-1 su bardağı un (250 mllik su bardağı kullandım ölçülerde)
-1 su bardağı toz şeker
-1 su bardağı sıcak su .
.
Hazırlanışı; yağları bir tencere yada tavaya alıp eritiyoruz tamamiyle eriyince unu ekleyip yağı yedirip karıştıra karıştıra ve kaşığın tersi ile eze eze kısık ateşte kavuruyoruz. Kavurma işlemi biraz uzun sürecek kavruldukça rengi değişmeye başlıcak, bir yandanda su ve şkeri karıştırıp başka bir yerde hazır bekletiyoruz, istediğiniz renk koyuluğana ulaşınca ocaktan alıp sıcak su ve şekerden hazırladığımız şerbeti ilave edip hızlı hızlı karıştırıp koyulaşıp kıvam almasını sağlıyoruz. Bu karıştırma esnasın isterseniz yine kısık ocağa alabilirsiniz. Güzelce şerbeti çekip kıvamı alınca 5-10 dinlendirip şekil verip servise hazır hale geliyor ☺️
.



.

Dip not: kandil için 2 ölçüden yapmıştım bu akşam yaptığım ölçü yazdığım bu ölçü kadardı son fotodaki kadar çıkıyor bu yazdığım ölçüden yani 😉 ve dilerseniz şeker miktarını damak tadınıza göre azaltıp arttırabilirsiniz 😉

2 yorum:

  1. Allah kabul etsin,kavurma işi bazen sıkıyor beni ama tadına değiyor doğrusu....

    YanıtlaSil
  2. Allah kabul etsin, enfes olmuş çok canım çekti :)

    YanıtlaSil