24 Mart 2020 Salı

Damla Çikolatalı Dondurma Kurabiye


       Ben mutfakta bişi yapınca dm "tarif tarif tarif" diye doluyor 🤣 arkadaşlar ben bişiyi yapınca tatmadan tarif veremiyorum o yüzden beklemek zorunda kalıyosunuz 🤣 tattım onayladım şimdi siz fotolara bakarken yazıyorum aşağıya tarifinide 👇🏻😉💬
.
Damla çikolatalı dondurma kurabiye 🍪🍪
.
Malzemeler;
-200 gram tereyağ veya margarin .
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 yumurta .
-1 su bardağı pudra şekeri .
-1 su bardağı mısır nişastası (buğdayda olur)
-1 paket vanilya .
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu .
-aldıği kadar un (benim 3.5 su bardağı yetti)
-1 çay bardağı damla çikolata .
.
Hazırlanışı ; margarin, sıvıyağ, pudra sekeri, yumurta ve nişastayı mikser yardımı ile çırpıp kontrollü bir şekilde un, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip yoğuruyoruz en son damla çikolatayıda ekleyip dondurma kaşığının içini doldurup  şekil verip fırın tepsisine diziyoruz ve 170 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-20 dk pişiriyoruz. Dikkat edin fazla kızarmasın ama kızarmasım diyede erken çıkarmayın içi çiğ kalmasın 🤣 .




.
Dip not: ben çikolatayı kurabiye için olan sert çikolatalardan kullandım yoksa normal damla çikolatada olur veya oda yoksa normal çilolatayı bıcak ile parcalayıp onuda koyabilirsiniz çikolata istemiyorum diyosanız fındık, ceviz, badem, antep fıstığı, kuru üzüm, kuru meyvede olabilir yani bu tamamiyle sizik hayal gücünüze kalmış 😉 ve illa dondurma kaşığıda sart değil ellede şekil verebilirsiniz 😉😉😉

2 yorum:

  1. Not aldım ellerinize sağlık,çocuklar evdeyken deneyeceğim hemen:))

    YanıtlaSil
  2. Geçen gün sıkıntıdan yapmıştım harika bir tarif ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil