12 Mart 2020 Perşembe

Vişneli Cevizli Çikolatalı Kek



      Temiz havada gezil ayaklarıma karasular indirdiysem bi çay keyfini haketmişimdir dedim e çayda boş gitmiyo 🙈 ne zamandır vişneli çikolatalı kek yapmamışım omuda yapıverdim 🙈😋🍒🥧🍫☕ tarif isteyenler elbet olur 😂 pamuk eller beğen butonuna ben çayımı içim dönerim size 🤪
.
.
Öleyse gelsin tarif 🍒🥧🍫
.
Vişneli cevizli çikolatalı kek 🍒🥧🍫
.
Malzemeler;
-3 yumurta
-1.5 bardak toz şeker
-yarım su bardağı süt (yoksa sorun değil su da olur)
-yarım su bardağı sıvıyağ
-3 dolu yemek kaşığı sürülebilir çikolata (marka hiç önemli değil)
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-3 dolu yemek kaşığı kakao (ben simsiyah seviyorum keki dilerseniz miktar azalabilir)
-2 su bardağı un
-1 kase vişne
-1 avuç ceviz içi .
.
Hazırlanışı; öncelikle yumurta ve şekeri boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Süt, sıvıyağ ve çikolatayı ekleyip kıvamı inceltiyoruz. Un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip kek hamuru kıvamına gelene kadar yeniden çırpıyoruz, hamur hazır olunca vişne ve cevizide ilave edip karıştırıp yağlanmış kek kalıbına döküp 180 derecelik fırında pişiriyoruz. .
.
Dip not: ben kek için pişme süresi vermiyorum çünkü her kalıp her fırın her kek ayrı sürede pişer yada pişirir o yüzden asla kürdan testi yapmadan fırından almayın kekinizi 😉😉😉😉




1 yorum: