29 Mart 2020 Pazar

Yalancı Tavuk Göğsü


   Tavuk göğsünü çok severim fakat yıllardır kaç tane tarif denediysem asla istediğim kıvama ulaşamadım 🤦🏻‍♀️ ama ısrarlada her bulduğum tarifi denedim 🤣 ve geçenlerde @happyfoodss sevgili fulya hanımın tarifine denk geldim dünde denedim ve yıllardır neyi eksik yaptığımı çok iyi anladım 🤣🙈 şa-ha-ne oldu tam istediğim kıvam ve tat 👌🏻👌🏻 dün ben paylaşınca çok tarif soran oldu hatta fulya hanımın profiline girip yapanda çok oldu ☺️☺️😋😋 bende aşağıya yazıyorum şimdi tarifi 👇🏻
.
.
Yalancı Tavuk Göğsü .
.
Malzemeler;
-125 gram tereyağ veya margarin (ben margarin kullandım) .
-1 su bardağı un .
-1 litre süt
-1 su bardağı toz şeker
-1 paket vanilya .
.
Hazırlanışı; öncelikle yağı bir tencereye alıp eritiyoruz, eriyen yağa unu ekleyip kokusu çıkana kadar güzelce kavuruyoruz. Un kavrukduktan sonra sütü ilave edip çırparak kaynayana kadar pişiriyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra şekerini ekleyip 5-6 dakika kadar pişirip ocaktan alıyoruz. Vanilyayı ekleyip 10 dakika mikser ile çırpıyoruz. Çırpma kısmı çok önemli çünkü tam olarak bu çırpma sayesinde o kıvama ulaşıyoruz. 10 dakika çırptıktan sonra ıslattığımız borcama döküp 2-3 saat dolapta dinlendirten sonra servise hazır 🤗




2 yorum:

  1. Aslında ben bu tarifi çok fazla şey de kullanıyorum sevdeyim bir tat

    YanıtlaSil
  2. Ayyy çok nefis görünüyor, canım çekti ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil