28 Mayıs 2024 Salı

Lokumlu Kurabiye

 Türk lokumunu kurabiye içinde denediniz mi bilmiyorum ama efsane oluyor 🤤🤤🤤 yıllardır çok severim aklıma düştükçede yaparım tarifi aşağıya bırakıyorum beğenip kaydetmeyi ihmal etmeyin ❣️


Lokumlu Kurabiye 🍪


Malzemeler;

-250 gr margarin veya tereyağı 

-1 çay bardağı sıvıyağ

-4 yemek kaşığı mısır nişastası

-4 yemek kaşıgı pudra şekeri

-1 yumurta sarısı

-yarım çay kaşığı kabartma tozu

-4 su bardağı un (kontrollü ekleyin)

-lokum (ben güllü kullandım efsane oluyor içinde)


Hazırlanışı; un hariç tüm malzemeleri bir kaba alıp güzelce karıştırıyoruz. Yavaş yavaş un ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hazırladıgımı hamurdan ceviz büyüklüğünde koparıp hafifçe elimizle açıp ikiye böldüğümüz lokumlardan bir tane ortasına koyup kapatıyoruz. 170 derecelik önceden ısıltınış fırında hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz. Soguduktan sonra üzerine pudra şekeri serpip servis ediyoruz. 


Dip not: ben aynı hamurun yarısını içine lokum koymadan yuvarlayıp damla çikolataya batırıp öyle pişirdim o versiyonuda efsane oldu tavsiye ederim 😁





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder