11 Ağustos 2014 Pazartesi

Kızılcık Şurubu


             Şimdi kızılcığın tam zamanı pazarda bol bol bulabiliyoruz e gazlı içecekler yada hazır meyve suları yerine neden evimizde kendi meyve şuruplarımızı yapmayalım ki ? ;)

Malzemeler

  • yarım kilo kızılcık
  • 4-5 kilo su
  • yarım su bardağı toz şeker
Hazırlanışı

              Kızılcıkların saplarını ayıkladıktan sonra yıkayıp bir tencerenin içerisine alıp su ile dolduruyoruz ve ocağa koyup kaynamaya bırakıyoruz 15-20 dk kaynadıktan sonra şekerimizi ekleyip güzelce karıştırıyoruz şeker isteğe göre artıp azalabilir bu sizin damak tadınıza kalmış bişey. Şekeri de ekledikten sonra 15 dk daha kaynatıp soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan şurubumuzu delikli süzgeçten tanelerini ezerek posasını çıkartıp süzüp sürahiye yada şişelere doldurup dolapta soğuttuktan sonra bol bol tüketiyoruzzz.


4 yorum:

  1. ben yapmadan yayınlayaydın iyiydi :) benimki parçaçıklı oldu bi dahakine süzcem....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte sen sorunca aklıma geldi yayınlamak ne edimmm parçacıklı da babam seviyo ama ben uraşamıyorum o tanelerle en iyisi süzmek :)

      Sil
  2. Ben ikiz kızlarımı emzirirken çok içmiştim.. Şimdi yeniden o günleri hatırladım :)

    YanıtlaSil