9 Temmuz 2018 Pazartesi

Kıyır Poğaça


              Merhabaa ben geldimm nasıl gidiyor sıcak havalarlar aranız? Benimki de soru dimi :) haliyle bunalarak gidiyor ama yinede kış gelmesin çabuk güzel böyle dimi :)

              Size hem pratik hemde kıyır kıyır bir poğaça tarifi vericem şimdi. Malum yaz olduğu için hem ani planlar hemde ani misafirler gelebiliyor bunun içinde gayet kurtarıcı olacak eminim. Malzemesi de evde bulunan malzemeler o yüzden zorlamayacak hiç bir yönden bizi. Sözü fazla uzatmayıp tarife geçiyorum buyrun efenimmmm ;

Malzemeler;

  • 125 gram margarin veya tereyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yumurta (akı içine sarısı üzerine)
  • yarım tatlı kaşığı tuz
  • 3 silme tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un 
Hazırlanışı 

                Un hariçtüm malzemeleri bir kaba alıp güzelce birbirine karıştırıyoruz ve azar azar un ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayıp şekil veriyoruz. Dilerseniz içerisine beyaz peynirde koyabilirsiniz o halini de denedim güzel oldu. Tüm hamura şekil verdikten sonra ayırdığımız yumurta sarısını üzerine sürüp susam yada çörekotuyla süsleyip 180 derecelik fırında alt ve üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.




2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Güzel lezzetli görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Büyük Blog Takibi Etkinliğinden geliyorum. Blogunuz çok güzel takipteyim sizlerde benim blogumu takip ederseniz sevinirim. https://www.cihan7.com İyi bloglar.

    YanıtlaSil