18 Nisan 2020 Cumartesi

Simit


    Madem istediğimiz zaman fırına simide çikamıyosak 😂 madem sokağa çıkma yasağındaysak o zaman kahvaltıya kendi simidimizi kendimiz yaparız 😋👌🏻 hemde aynı fırındaki tadıyla ama ondan dahada lezzetli olarak 🤗 siz fotoğraflara 🧡 bıraka durun ben tarifi aşağıya yazıyorum 👇🏻
.
.
Malzemeler;
-1 su bardağı ılık su
-1 çay bardağı ılık süt
-yarım çay bardağı sıvıyağ
-1 paket instant maya (yoksa 1 kasık kuru maya yada yarım paket yaş maya)
-1.5 yemek kaşığı toz şeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-aldığı kadar un
.
Üzeri için;
-1 su barsağı su
-yarım çay bardağı pekmez
-1.5 su bardağı kavrulmuş susam .
.
Hazırlanışı; hamuru hazırlamak için su, süt, sıvıyağ, şeker, tuz ve mayayı bir kaba alıp karıştırıyoruz azar aza un ilave ederek yoğuruyoruz. Hazır olduktan sonra üzerini örtüp 1 saat mayalandırıyoruz. (Ben akşamdan yoğurup dolaba koydum sabah çıkarıp 20 dk beklettim)
Mayalanma tamamlandıktan sonra hamuru tezgaha alıp 20 eşit parçaya bölüp bezeler yapıyoruz. Hazırladığımız bezeleri uzun uzun rulolar yapıp yuvarlıyoruz ve ikisini birbirine örgü biçiminde sarıp uçlarını birleştiriyoruz.
Su ve pekmezi karıştırıp kıvamını açıyoruz, susamı bir tabağa alıyoruz ve hazırladığımız simitleri önce pekmeze sonrada susama bulayıp fırın tepsisine alıyoruz. 10 dk tepsi mayası yaptırıp 190 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz. .
.
Dip not; ben yarım ölçü ike yoğurdum hamuru 5 simit çıktı yukarıdaki ölçüden 10 simit çıkıyor 😉😉😉











3 yorum: