20 Nisan 2020 Pazartesi

Ekmek


    Banada ekmek tarifi verdirttiniz ya 🙄 hoş instadakilere bakarak en çok ekmek tarifini vermem gerekiyo ya 😂 ziraa ben zaten bu ekmeklerle büyüdüm annemin bahçesinde taş fırını var kendi ekmeğimizi kendimiz yapardık her seferde 7-8 tane çıkardı bitene kadar onları yer bitince yenisini yapardı annem yani yeni değil benim için ekmek yapmak 😂  neyse soranlar için tarifi aşağıya yazıyorum 👇🏻🍞🍞
.
.
Malzemeler;
-4 su bardağı un (250 ml bardak)
-1.5 su bardağı su 
-1 tatlı kaşığı tuz 
-yarım paket yaş maya (veya 1 paket instant maya veya 1 yemek kaşığı toz maya)
.
.
Hazırlanışı; su ve mayayı yoğurma kabına alıp maya eriyene kadar karıştırıyoruz eriyince un ve tuzu azar azar ilave ederek hamuru yoğuruyoruz. Ele biraz yapışan bi hamur olucak güzelce uzun uzun yoğurup ağzını kapatıp mayalanmaya bırakıyoruz. 1 saat mayalandıktan sonra hamuru tezgaha alıp tekrar biraz yoğurup gazını alıyoruz ve muntazan bir yuvarlak şekli verip pişireceğimiz tepsiye yada borcama (ben kapaklı yuvarlak borcamda pişiriyorum) pişirme kağıdı serip hamuru içine alıyoruz yarım saatte böyle mayalanıyor. Yarım saat sonra ekmeğin üzerine çok az un serpip keskin bir bıçakla ekmeğin tam ortasına tek seferde çekerek derin bir çizik atıyoruz. 250 derecede ısınmış fırına ekmeğin üzerine kapağınıda örtüp koyuyoruz ve fırının içinede ısıya dayanıklı bir kap ile su koyuyoruz. 20 dk kapağı kapalı şekilde pişiyor 20 dk sonra kapağını fırını 200 dereceye çekiyoruz ve iyice kızarana kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra fırından çıkarıp bir telin üzerine alıyoruz ekmeği terleme yapmaması için. Eğer çıtır kalmasıni istiyosabız telin üzerinde soğumaya bırakın ama dış kabuğu yumuşasın istiyosanız ilk sıcaklık çıktıktan sonra bir havlu yada örtüye sarıp poşete koyun öyle bekletin 😉 hepsi bu kadar 🤗
.
.
Dip not: Dediğim gibi ben kapaklı borcamda pişiriyorum ama döküm tencereniz varsa ondada olur ama tencereyi ekmeği koymadan önce 250 derecelik fırında 20 dk ısıtmanız gerekiyor 😉
Ben hazırladığım hamurdan küçük bir parça ayırıp dolaba kaldırıyorum bi sonraki ekmeğe maya koymayıp o ayırdığım hamur ile mayalıyorum yani bi nevi ekşi maya yapmış oluyorum o hamur sayesinde 😉🍞







2 yorum:

  1. Ekşi mayalı ekmek gibi duruyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem oldu. Asla vazgeçmem bu tariften. Eline sağlık

    YanıtlaSil