4 Mayıs 2020 Pazartesi

Fırın Sütlaç


        Sütlaç sevmeyen yoktur sanırım 😋 hele bide fırın sütlaç olunca 😋😋 yani en azından tanıdığım herkes seviyor 😂 ben normalde uzun uzun kaynatıp pirincin kendi nişastasıyla kıvam almasını sağlıyorum ama bazende o kadar vaktim yoksa bu tarifteki gibi uyguluyorum 🤗 uzun uzun kaynatma tekniğini tuturamayanlar için tarif aşağıya geliyor 😉👇🏻
.
.
Malzemeler;
-1 su bardağına yakın (tam doldurmayın) pirinç (ben yasemin pirinci kullanıyorum)
-4 su bardağı su .
-1 litre süt
-1.5 su bardağı toz şeker
-1.5 yemek kaşığı nişasta .
.
Hazırlanışı; pirinci yıkayıp 4 su bardağı su ile tencereye alıp pirinçler patlayana kadar pişiriyoruz. Sütü ilave ediyoruz ardından şekeri ve en son olarakta 1 su bardağı ılık su ile nişastayı açıp onuda ilave edip kaynamaya bırakıyoruz. Kaynadıktan sonra 15-20 dk kaynatıp ısıya dayanıklı fırın kaplarına pay edip fırın tepsisine yerleştiriyoruz ve tepsiyi soğuk ile doldurup 200 derece fansız üt ayar ile ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar tutuyoruz. .
.
Dip not: fırınızın üst ayarı yoksa fanlı alt üsttede pişiyor 😉 ve illada fırına sürmenize gerek yok aynı şekilde pişirip kaselere pay edip fırına vermedende soğuk servis edebilirsiniz 😉🤗☺️




2 yorum:

  1. Enfes olmuş ellerinize sağlık <3

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Meltem abla eline sağlık. Çok istemiştim tarifini yazmanı sevgiler ☺️

    YanıtlaSil