14 Temmuz 2020 Salı

Anne Keki


     Anne kekini paylaştığımda çok soran olmuştu ama ben tarifi paylaşmayı unutmuşum 🙈🙈 şimdi galeride gezerken denk geldim 🙈🙈🙈 ben aşağıya tarifi yazıyorum sen beğenedurun ☺️☺️🧡👇🏻
.
Anne Keki
.
Malzemeler;
-3 adet yumurta
-1.5 su bardağı toz şeker
-1 su bardağı yoğurt (mümkünse en sulu yerinden)
-yarım su bardağı sıvıyağ
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-yarım çay kaşığı karbonat
-2.5 su bardağı un
-1 limon kabuğu (çok önemli değil seviyorsanız 😉)
-fındık (yine olmasada olur seviyosanız ekleyin😉)
.
.
Hazırlanışı; her kekte olduğu gibi yumurta ve şekeri bembeyaz olana kadar çırpıyoruz yoğurt ve sıvıyağı ekleyip tekrar çırpıyoruz, en son un, kabartma tozu, vanilya ve karbonatı ekleyip kıvam alana kadar çırpıyoruz. Limon kabuğunu ekleyip spatula ile son kez karıştırıp yağlanmış kalıp, borcam, fırın tepsisi veyahut benim gibi eski usul alemiyon tepsiye döküp yani neyde piştiği önemli değil neye koyarsanız pişer 😂 üzerine fındık serpip  180 derecelik önceden ısıtılmış fırında  kürdan testi yaparak pişiriyoruz. 🤗🥧🥧🥧🥧








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder