26 Temmuz 2020 Pazar

Tahinli Kurabiye


    Içinde tahin olan kurabiyelerin dokuların çok seviyorun 😍 tadını zaten anlatmaya gerek duymuyorum tahinli kurabiyenin 😍 aslında ben başka bir tarif ile yapıyodum hep ama bu defa daha farklı bi tarif denedim ve bunada bayıldık 👌🏻 siz beğene durun ben aşağıya tarifi yazıyorum ☺👇🏻
.
Tahinli Kurabiye
.
Malzemeler;
-250 gr tereyağ veya margarin
-1 su bardağı tahin
-1 su bardağı toz şeker
-1 su bardağı ceviz
-1 yumurta sarısı (akı üzeri için kullanılacak)
-3-3.5 su bardağı un
-1 paket vanilya

Üzeri için;
-1 yumurta akı
-ceviz içi
-beyaz çikolata
.
.
Hazırlanışı; malzemeleri un haric bir kabın içine alıp karıştırıyoruz kontrollü şekilde azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamuru merdane yardımı ile çok ince olmamasına dikkat ederek büyük bir kare şeklinde açıyoruz sonra küçük kareler halinde kesip önce yumurta akına sonra cevize bulayıp fırın tepsisine diziyoruz. 170 derecelik önceden ısitılmış fırında pişirip soğumaya bırakıyoruz. Iyice soğuyan kudabiyelerin üzerine benmari usulu çikolata eritip gezdiriyoruz ve kurabiyelerimiz hazır 🤗🍪
.






.
Dip not: illa kare şekil vermek önemli değil elinizde yu arlayıp üzerine ceviz bulayarakta yapabilirsiniz ve yine üzerine çikolata şart değil görsellik amacı ile güzel durması için kullandım 🙃 ve ben bunları iyice soğuttukran sonra bir saklama kabına doldurup buzluğa attım lazım olduğunda 1 saat önceden çıkarıp oda ısısına getirip servise hazır hale gelmiş oluyor. 🤗🍪

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder