20 Ağustos 2020 Perşembe

Cheesecake

Yıllar yıllar önce denemek istedim cheesecake yapmayı hatta denedimde fakat bütün uğraşlarıma  rağmen olmadı tutmadı ortası pişmedi bütün malzemem ve uğraşlarım da çöpe gitti çok üzüldüm ve bi daha denememeye karar verdim. Ama bu sıralar bi yeniden deneme hevesi gelmişti geçenlerdede ablam ilk defa denedi ve tuttu banada daha bi cesaret geldi 😍 hemen malzemeyi alıp yapayım dedim ama bu dedada inatla frambuaz bulamadım marketlerde! 4 market gezdim tüm dondurulmuş meyveler var o yok! Hatta ben eve dönmeden boluya bike gittim frambuaz toplamaya ama onlarda daha olmamıştı 😄 kahpe felek oynadı oyununu yine ama pes etmedim manavda mis gibi çilek buldum ve çilekli yaptım 💪🏻 ve tataaaaa tuttu hemde enfesto oldu 😍 korkulcak bişi olmadığını bazrn bazı tariflerin doğru tarif olmadığını öğrenmiş oldum ☺ artık cheesecake de benden sorulur 💪🏻bi merve aksak değiliz belki ama (ufak tefek cinayetler) cheesecakemizde güzeldir yani 😋🤪🤪🤪 

.

Cheesecake

.

Malzemeler;

-2 paket burcak bisküvi

-125 gram tereyağı

Peynirli harcı için;

-800 gram labne peyniri

-1 su bardağı toz şeker 

-3 yumurta

-1 kutu sıvı krema (200 gram)

-4 dolu yemek kaşığı nişasta 

-1 paket vanilya 

Meyve sosu için;

-1 su bardağı çilek

-yarım su bardağı toz şeker

-1.5 yemek kaşığı nişasta 

-1 su bardağı su 

Limon soslu yapmak isterseniz eğer; 🍋👇🏻

-2 limonun suyu

-2 çay bardağı su 

-3 yemek kaşığı toz şeker 

-2 yemek kaşığı nişasta 

-1 çay kaşığı zerdeçal (renk vermesi için)

Hazırlanışı; öncelikle labne peynirini karıştırma kabına alıp hafif eğimli koyup suyunu süzmesini sağlıyoruz. Bisküvileri rondodan gecirip eritilmiş tereyağ ile karıştırıyoruz ve kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serip kenarlarınıda folya ile sarıyoruz (ki pişerken yanlar çabuk pişip yanmasın) sonrada bisküvili harcı döküp her yanina eşit gelicek şekilde yayıp düz bir bardak tabanı ile iyice bastırıyoruz ve kalıbı buzluğa kaldırıyoruz.

Ve şimdi peynirin süzülen suyunu döküp üzerine toz şekeri ilave edip bir çırma teli ile şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. Nişastayı ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz (mikser kullanmak yok!) Kremayı ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz ve yumurtaları teker teker ilave edip karışfırıyoruz en son olaeakta vanilyayı ekleyip son kez karıştırıp buzluktaki kalıbı alıp peynirli harcıda döküyoruz ve 2 3 defa kalıbı tezgaha vurup kabarcıkların sönmesini sağlıyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırına koyup bir kabasa su doldurup onuda fırına koyup pişmeye bırakıyoruz. Kenarları kızardıktan sonra fırını kapatıp kapağını hafif aralık bırakıp fırının içinde sogumaya bırakıyoruz soğumadan fırından almiyoruz. Çileği ve sekeri blenderden geçirip nişastayı su ile açıp çileğe ilave edip kayanaya kadar pişmeye bırakıyoruz. Pişip soğuduktan sonra cheesecake ile birlestirip dolapta 3-4 saat dinlendirip servis ediyoruz.













Dip not:ben cheesecake geceden hazırlayıp soğuyunca dolaba koydum sosunuda sabah hazırlayıp birleştirdim. Meyve sosunun ölçüleriyledr istediğiniz her meyveyle sos hazırlayıp kullanabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder