17 Eylül 2020 Perşembe

Elmalı Kurabiye 🍎🍏🍎🍪🥧

 Ben aslında elmalı kurabiyeye şekil vermeye çom üşenir direk turta olarak yapar geçerdim 🙄🙊 ama bu defa bi uğraşasım geldi evdede elma vardı ve maalesef  meyvede yenmiyor bari bozulmadan değerlensin dedim ama o yumuşak elmalı kudabiye hamuru yerine daha kıtır bişi istedim ve tamda istediğim gibi oldu 👌🏻🍎🍏🍎🍏🍎🥧🥧🍪🍪 

Baştan tarifi kaydedin sonra bulamadım yok bla bla demeyi🙄🙄🙄🙄🙄🙄😉

.

Elmalı Kurabiye 🍏🍎🍏🍪🥧

.

Malzemeler;

-250 gram margarin

-2 yumurta 

-1 çay bardağı pudra şekeri

-1 paket vanilya 

-aldığı kadar un (3 su bardağı kadar kontrollü ekleyin)

İç malzemesi için;

-4 adet elma 

-3 kaşık toz şeker 

-1 çay kaşığı tarçın

-ceviz içi

.

Hazırlanışı; malzemeleri un hariç bir kaba alıp karıştırıyoruz kontrollü şekilde unu ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz. 

Elmaların kabuklarını soyuo rendeleyip toz şekeride ilave edip suyunu çekip salana kadar pişiriyoruz ocaktan almadan tarçın ve cevizide ekleyip bi tur daha karıştırıp ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz. 

Hamuru bir merdane yardımı ile çok ince olmayaxak şekilde açıyoruz bir bardak yada kurabiye kalıbı ile hamuru kesip içlerine elmalı harçtan doldurup ağzını yarım kapatarak fırın tepsisine diziyoruz. Hamurun hepsi bitene kadar aynı işlemi uygulayıp üzerlerine yumurta  beyazı sürüp fındık (badem vs yada hiç bişi tercihe kalmış) koyup 180 derecelik fırında altları kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından aldıktan sonra ilk sıcaklığı çıkınca pudra şekeri serpiyoruz. 

.









Dip not: tarifin aslında iç harçta kuru kayısız kuru üzüm ve antep fıstığıda vardı ama ben tercih etmedim bikindik iç harç hazırlayıp kullandım😉 şekiller illada böle olmak zorunda değil istediğiniz gibi sekil verebilirsiniz 😉😉🍎🍏🍎🍏🍎🤣🍪🥧🍪🥧🍪🥧

1 yorum: