28 Kasım 2014 Cuma

Karnıbahar Yemeği


           Karnıbaharı çoğu insan pek sevmez. Kimisi kokusu kötü der kimisi tadı. Benim eşimde sevmiyordu ama neden sevmediğini söylememişti sonra ben geçen kış pazardan aldım karnıbaharı ve pişirdim hiç anlamadan yedi hatta ve hatta çok sevdi ne yemeği olduğunu sorunca "karnıbahar" yanıtını aldı ve o zaman öğrendim ki eşim hiç karnıbaharı kıymalı olarak yememiş sadece havuçla piştiğini biliyormuş haliyle de tadı kötü gelince yememiş şuan tam bir karnıbahar sever oldu :) işte benim karnıbahar tarifim;

Malzemeler
  • 1 baş karnıbahar
  • 250 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 yemek kaşığı biber salçası 
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ 
  • tuz 
  • karabiber

Hazırlanışı 

              Öncelikle büyükçe bir tencereyi su ile doldurup ocağa kaynaması için bırakıyoruz. Su ısınıp kaynamaya çalışırken karnıbaharı alıp dallarını ayırıp yıkıyoruz.

                      Su kaynadıktan sonra karnıbaharları içine atıyoruz ve biraz haşlıyoruz yumuşayana kadar.



                               Yumuşadıktan sonra sudan çıkarıp süzdürüp bir pilav tenceresi yada yayvan bir tencereye düzgünce yerleştiriyoruz. 


                          Soğanı ince ince kıyıp bir tava içerisine alıp kıymayı da ilave edip kavuruyoruz. Kıyma suyunu salıp çektikten sonra salçayı tuzu ve karabiberi ilave edip karıştırıyoruz ve göz kararı su ilave edip kaynatıyoruz. 



                        Hazırladığımız kıymalı sos kaynayınca tencereye yaydığımız karnıbaharların üzerine döküp tenceremizi ocağa koyup 20-30 dk kadar daha pişiriyoruz ve kesinlikle karıştırmıyoruz nasıl koyduysak tencereye öylece kalıyor ve öyle pişiyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder